صفحه-اصلى/فلسطين

عریقات نماینده آمریکا در سازمان ملل را احمق خواند!

رام الله ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین ضمن محکوم کردن ادامه اقدامات تحریک آمیز دولت آمریکا علیه ملت فلسطین و دفاع این کشور از استعمار و جنایات رژیم صهیونیستی، نیکی هیلی نماینده این کشور در سازمان ملل را احمق خواند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، صائب عریقات اظهار داشت که ملت فلسطین از اظهارات نیکی هیلی احمق نماینده آمریکا در سازمان ملل که جانبداری او از رژیم صهیونیستی ثابت شده است، متعجب نیست.

عریقات افزود که هیلی به حمایت از رژیم اشغالگر بر علیه ملت فلسطین که والاترین نمونه صبر و پایداری و پایبندی به حقوق ملی و مشروع خود را به نمایش گذاشت، ادامه می دهد.

وی اظهار داشت که جای تعجب است که وزارت امور خارجه آمریکا نقش فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی را ایفا می کند و برای ملت فلسطین تعیین تکلیف می کند و می گوید که چه کاری را انجام دهند و چه کاری را انجام ندهند.

این دیپلمات ارشد فلسطینی ترحم دولت آمریکا بر کودکان فلسطینی را در حالی که می خواهد حق مسلم خود در بازگشت به سرزمینشان را به فراموشی بسپارند، موجب تعجب و شگفتی دانست و گفت کودکان فلسطینی بر حق خود در بازگشت به سرزمین اصلی شان و رساندن پیام مسالمت آمیز خود به جهانیان اصرار دارند.

صائب عریقات بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا که طی آن قتل و کشتار کودکان فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران صهیونیست را اقدامی طبیعی دانسته بود، به شدت محکوم کرد.

عریقات با اشاره به چشم پوشی دولت آمریکا از شهادت ده ها نفر از شهروندان فلسطینی که به دنبال حق مسلم انسانی و سیاسی خود هستند، تاکید کرد که تنها راه حل مشکلات انسانی نوار غزه که دولت آمریکا از آن دم می زند، لغو فوری محاصره غزه و پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی است که سال 1967 آغاز شد و به دنبال آن باید کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی تشکیل شود.

وی ضمن تسلیت شهادت ده ها نفر از ساکنان غزه در جریان تظاهرات های بزرگ بازگشت، تاکید کرد که ما به تحرکات خود در محافل بین المللی برای بازخواست و محاکمه سران رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین المللی و دیگر مراجع بین المللی به منظور حمایت از ملت فلسطین ادامه می دهیم.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018