صفحه-اصلى/فلسطين

ایهود باراک: تنها راه براندازی حماس، اشغال غزه است

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی دولت بنیامین نتانیاهو را به شدت مورد حمله قرار داد و سیاست های او در مورد غزه را شرم آور خواند و او را به بی اعتنایی و مجازات خانواده های نظامیان اسیر اسرائیلی در غزه متهم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ایهود باراک روز گذشته در گفتگو با شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که دولت نتانیاهو فاقد هرگونه برنامه است. وی اشاره کرد که در زمان نخست وزیری اش دو جنگ را علیه نوار غزه به عنوان وزیر جنگ فرماندهی کرد.

باراک در پاسخ به سوال مجری برنامه پیرامون اینکه آیا راه حل غزه حمله زمینی به این باریکه است و آیا این کار ممکن است؟ گفت: از نظر فنی این کار طی چند روز امکان پذیر است اما در آن صورت اسرائیل خود را در مقابل مشکل دیگری خواهد دید.

وی افزود که براندازی حماس جز با اشغال نوار غزه ممکن نخواهد بود و من قبلا بارها موضوع اشغال مجدد غزه و بازگشت فوری تشکیلات خودگردان به این باریکه را با مصر و تشکیلات خودگردان بررسی کرده ام، اما محمود عباس با این ایده مخالفت کرد و گفت نمی خواهد سوار بر تانک های اسرائیلی به غزه بازگردد.

باراک که یکی از مخالفان سرسخت سیاست های نتانیاهو است، اظهار داشت که در جریان مشارکت در دو دولت قبلی نقشه هایی تفصیلی را برای حل معظل تنش و درگیری ها در غزه به نتانیاهو تحویل داده بود اما دولت نتانیاهو حتی این طرح را بررسی هم نکرد.

وی تصریح کرد که نتانیاهو فاقد هرگونه سیاستی برای حل بحران غزه است و ترجیح می دهد بجای پرداختن به این مشکل، به روسیه رفته و با ولادیمیر پوتین عکس بگیرد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018