صفحه-اصلى/فلسطين

پس از دریافت برخی وعده ها برای حل بحران حقوق شان؛

اسرای فلسطینی پس از 26 روز اعتصاب غذایشان را به حالت تعلیق درآوردند

قدس اشغالی _ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

اسرای اعتصاب غذا کننده فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی، امروز دوشنبه پس از دریافت برخی وعده ها برای حق مشکل حقوق‌شان، اعتصاب غذای خود را به حالت تعلیق درآوردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش اسیر فلسطین در زندان های صهیونیستی امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد که این تعلیق اعتصاب غذا پس از 26 روز اعتصاب مداوم غذا؛ به ویژه از سوی بیش از 40 اسیر فلسطینی اتخاذ شده است. این اسرا در اعتراض به قطع و یا کاهش حقوق بیش از 135 خانواده اسیر ساکن باریکه غزه دست به اعتصاب غذا زده بودند.

در این بیانیه آمده است که "قدری ابو بکر" رئیس ستاد رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطینی اخیرا با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرده و وی را در جریان بحران اساسی اسرا قرار داده است.

جنبش اسیر خاطر نشان کرده است که «ما وعده های رئیس (تشکیلات خودگردان) را پیگیری می کنیم و به نظر ما وی قصد پرداخت حقوق خانواده های اسرایی را دارد که حقوق شان از ماه آگوست گذشته و همزمان با دیگر برادران اسیرشان حذف شده است. این جنبش تصریح کرد که در صورت عدم اجرای وعده های داده شده، اقدامات اعتراضی دسته جمعی از سر گرفته خواهد شد.

جنبش اسیر همچنین از تمامی احزاب و گروه های فلسطینی و نهادهای رسانه ای که اسرای فلسطینی را در این حرکت شان همراهی کردند، تشکر و قدردانی نمود.

گفتنی است که تشکیلات خودگردان فلسطین در قالب مجازات های اتخاذ شده علیه باریکه غزه، از چند ماه پیش حقوق دهها نفر از خانواده های اسرا و آزادگان فلسطینی را قطع کرده است.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018