صفحه-اصلى/فلسطين

دیدار هیات جهاد اسلامی با مسئولان وزارت خارجه روسیه

مسکو _ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

هیات رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین به ریاست "زیاد نخاله" معاون دبیر کل این جنبش امروز سه شنبه با هیاتی از مسئولان وزارت خارجه روسیه به ریاست "میخائیل بوگدانوف" مشاور "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در بیانیه صادره از سوی دفتر رسانه ای جهاد اسلامی آمده است که طرفین در این دیدار مسائل مربوط به آرمان فلسطین و به ویژه مساله آرام سازی اوضاع در غزه و احیای وحدت ملی فلسطین را مورد بررسی قرار دادند.

هیات جهاد در این دیدار بر اهمیت تحقق آشتی ملی فلسطین و اصلاح ساختار سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" بر پایه اصول دموکراتیک تاکید کرد و به تشریح درد و رنج ملت فلسطین در نتیجه سیاست های ظالمانه رژیم صهیونیستی و به ویژه محاصره باریکه غزه و نیز نقش مقاومت فلسطین در دفاع از ملت و مقابله با تروریسم صهیونیستی پرداخت.

این هیات همچنین پروژه های طراحی شده برای نابودی مساله فلسطین و در راس آنها "معامله قرن" را تشریح کرد و بر پایبندی جنبش جهاد به حق مقاومت خود تاکید کرد.

مسئولان روس نیز بر اهتمام این کشور به ساماندهی اوضاع داخلی فلسطین و اهمیت تشکیل شورای ملی یکپارچه به عنوان سرآغازی برای احیای ساختار سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" و نیز حل مساله فلسطین تاکید کردند.

این هیات همچنین بر اهمیت نقش جنبش جهاد اسلامی در عرصه فلسطین و تحقق آشتی ملی فلسطین تاکید کرد و بوگدانوف خاطر نشان ساخت که روسیه همواره در کنار ملت فلسطین خواهد بود و از حقوق مشروع آن دفاع خواهد کرد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018