صفحه-اصلى/فلسطين

حماس: مقاومت تنها راه آزاد سازی سرزمین فلسطین است

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
جنبش مقاومت اسلامی حماس، بر مخالفت خود با معامله قرن و تمامی راهکارها و طرح های مربوط به حذف مساله فلسطین و تضییع حقوق ملی فلسطینیان تاکید کرد. 
این جنبش امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای به مناسبت 13 امین سالروز عقب نشینی ارتش رژیم اشغالگر قدس از نوار غزه که نسخه ای از آن به مرکز اطلاع رسانی فلسطین دورنگار شد، ضمن اشاره به نقش پیشگامانه تظاهرات بازگشت، بار دیگر بر حمایت کامل خود از توده های انقلابی در جهت تثبیت حق بازگشت و لغو محاصره نوار غزه تاکید کرد. 
حماس ضمن تاکید بر پایبندی خود به گزینه مقاومت و مقاومت مسلحانه به عنوان گزینه راهبردی برای حمایت از ملت و فلسطین و احقاق حقوق حقه این ملت، اعلام کرد که مقامت فلسطین ثابت کرد که تنها راه آزاد سازی سرزمین فلسطین و به شکست کشاندن پروژه صهیونیستی و توطئه های مربوط به تضعیف اراده پولادین ملت فلسطین است.
در این بیانیه آمده است که عقب نشینی اشغالگران صهیونیست از نوار غزه نخستین نقطه عطف در تاریخ مبارزات ملت فلسطین از زمان اشغال سرزمین فلسطین تاکنون و یک دستاورد سترگ به شمار می رود.
در این بیانیه می خوانیم:« باید این دستاورد را حفظ کرد و از آن در جهت برنامه آزاد سازی استفاده کرد، ملت بزرگوار فلسطین از رهگذر تظاهرات بازگشت به راه مبارزه و مقاومت ادامه می دهد.»
در این بیانیه تصریح شده است که روند سازش و مذاکرات با رژیم صهیونیستی به شدت شکست خورده است و یک فاجعه ملی برای آرمان فلسطین به بار آورده است.
حماس به تمامی فلسطینیان مبارز در بیت المقدس، کرانه باختری، نوار غزه، سرزمین های اشغالی 1948 و خارج فلسطین به خاطر پایداری و استقامت و پایبندی به حقوق حقه خویش و حمایت از مقاومت سلحشورانه درود و سلام نثار کرد.
این جنبش ضمن اشاره به شکست تمامی توافقنامه های سیاسی؛ به ویژه توافقنامه اسلو در زمینه حمایت از اصول و آرمان های ملی فلسطینیان، اعلام کرد که این توافقنامه ها نه تنها موجب به تعویق افتادن حل و فصل مساله قدس، آوارگان، مرزها و آب ها شد و همچنین نتوانست جلوی شهرک سازی را بگیرد. 
حماس از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا دست از همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و سرکوب نیروهای مقاومت و بازداشت مبارزان فلسطینی در این منطقه بردارد.
این جنبش همچنین از عباس خواست به مجازات های ظالمانه و اجحاف آمیز خود علیه مردم نوار غزه پایان بخشد، نوار غزه که  کانون مبارزه و مقاومت و دژ مستحکم پایداری در برابر توطئه های اشغالگران صهیونیست به شمار می رود. 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018