صفحه-اصلى/فلسطين

زهار گروه های فلسطینی را به مخالفت با معاهده اسلو فراخواند

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس گروه های فلسطینی را به اتخاذ موضعی قاطع در قبال معاهده اسلو و کنار گذاشتن کلی آن دعوت کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمود زهار امروز چهارشنبه در سخنانی در جلسه مجلس قانونگذاری فلسطین در سالروز عقب نشینی رژیم صهیونیستی از نوار غزه خواستار پیگرد و محاکمه تمامی کسانی شد که در امضای معاهده شوم اسلو دست داشته اند.

زهار اظهار داشت که معاهده اسلو هدیه ای مجانی به دشمن صهیونیستی برای کوتاه آمدن از حقوق و اصول ملی فلسطین بود و این معاهده موجب تجزیه اراضی فلسطینی شد.

وی اشاره کرد که معاهده اسلو موجب گسترش هرچه بیشتر شهرک سازی رژیم صهیونیستی در قدس و کرانه باختری شد.

این رهبر حماس خواستار تشکیل تیمی از شخصیت های سیاسی و اقتصادی برای برآورد پیامدهای این معاهده شوم و ایجاد جایگزین برای آن و کنار گذاشتن کامل این توافق شد و از پارلمان های تمامی کشورها خواست دولت های خود را برای لغو این توافق و احترام به قوانین بین المللی تحت فشار قرار دهند.

محمود زهار بر اهمیت توافق تمامی گروه ها و جریان های فلسطینی بر یک برنامه ملی مبتنی بر پایبندی به اصول ملی برای مقابله با طرح های سازشکارانه و بازسازی ساختار سازمان آزادی بخش بر اساس اصول ملی یا ایجاد ساختاری جدید برای آن تاکید کرد.

وی ضمن مخالفت با اقدام سازمان آزادی بخش مبنی بر به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، از طراحان و امضاکنندگان معاهده شوم اسلو خواست به شکست خود اعتراف کرده و از ملت فلسطین عذرخواهی کنند و در تلاش برای لغو معاهده فاجعه بار پاریس باشند و از مقاومت فلسطین حمایت به عمل آورند و زمینه تنظیم شکواییه های حقوقی علیه رژیم صهیونیستی به خاطر ارتکاب جنایات جنگی علیه ملت فلسطین را فراهم کنند.

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018