صفحه-اصلى/فلسطين

رهبران گروه های فلسطینی خواستار لغو توافقنامه اسلو شدند

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین
کنفرانس ملی "وحدت هدف ما و مقاومت گزینه ما" صبح امروز پنجشنبه در غزه آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از غزه، در این کنفرانس که به مناسبت 25 امین سالروز امضای توافقنامه شوم اسلو برگزار شد، تعدادی از رهبران و نمایندگان گروه های فلسطینی، فرماندهان شاخه های نظامی گروه های مقاومت، شخصیت های ملی و اسلامی و مسیحی شرکت کردند.
خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس با ایراد سخنرانی در این کنفرانس گفت: « در سالروز امضای توافقنامه شوم اسلو زمان آن فرا رسیده است که جریان شکست خورده اسلو از ادامه این مسیر فاجعه بار عقب نشینی کند.»
وی خاطرنشان ساخت که توافقنامه اسلو وحدت و یکپارچگی ملت فلسطین را از بین برد، ما از زمان امضای این توافقنامه دچار دو دستگی شده ایم و نه از 12 سال پیش.
از سوی دیگر، محمد هندی از رهبران جهاد اسلامی با ایراد نطقی در این کنفرانس گفت که مذاکره کننده فلسطینی به منظور جلب رضایت دشمن صهیونیستی به جنگ با مقاومت برخاست.
وی در ادامه سخنان خود افزود: تعدادی اندکی از رهبران سازمان آزادیبخش فلسطین نسنجیده وار این قمار بازی شدند و ملت و آرمان فلسطین وارد یک گرداب پرتلاطم کردند، به گمان اینکه می توان با دشمن صهیونیستی شراکت کرد، حال آنکه ماهیت رژیم صهیونیستی و ماموریت آن در منطقه را درک نکرده بودند.
وی تصریح کرد که شکست روند مذاکرات از همان آغاز مشخص بود، یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطنی پس از گذشت 7 سال از آغاز مذاکرات به عمق بحران ناشی از اسلو پی برد. 
هندی ضمن تاکید مجدد بر طرح دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در خصوص آشتی ملی، خواستار لغو توافقنامه اسلو و ترمیم شکاف داخلی و وحدت ملی شدپ.
وی توضیح داد که بحران ناشی از شکاف داخلی دامنگیر تمامی فلسطینیان شده است و همه جناح ها به خاطر این بحران متضرر شده اند.
از سوی دیگر، شیخ عکرمه صبری رئیس کمیته عالی اسلامی با ایراد نطقی گفت که توافقنامه اسلو یک توافقنامه ظالمانه است، رژیم صهیونیستی به اسلو پایبند نیست، حال آنکه تشکیلات خودگردان فلسطین به آن پایبند است.
وی خاطرنشان ساخت که رژیم صهیونیستی اسلو را ابزاری برای خدمت به مصالح خود قرار داده است، این رژیم بدون توجه به اسلو همواره به یهودی سازی قدس ادامه می دهد.
وی یادآور شد که دشمن صهیونیستی مانع از هرگونه فعالیت تشکیلات رام الله در شهر قدس می شود که این اقدام با اسلو تضاد دارد. 
وی تمامی فلسطینیان را به حمایت از پایداری مردم بیت المقدس در برابر یهود سازی و جنایات دشمن صهیونیستی فراخواند و گفت که فلسطینیان ساکن قدس قادر به انجام وظایف و مسئولیت های خود هستند، اما این امر هرگز مسئولیت را از گردن عرب ها و مسلمانان ساقط نمی کند.
از سوی دیگر، هانی ثوابته عضو کمیته مرکزی جبهه خلق برای آزادی فلسطین گفت که اسلو زمینه را برای تضییع حقوق حقه ملت فلسطین فراهم سازد، این توافقنامه خطرناک ترین حلقه توطئه حذف آرمان فلسطین به شمار می رود.

وی خاطرنشان ساخت که اسلو تشکیلات خودگردان فلسطین را به همپیمان رژیم اشغالگر قدس مبدل ساخت.

وی یادآور شد که توافقنامه اسلو موجب تشدید بحران فلسطینیان در داخل سرزمین های اشغالی و خارج آن شد.
وی خواستار راه اندازی یک کمپین گسترده مردمی برای تحریم دشمن صهیونیستی و مقابله با تمامی شیوه های عادی سازی روابط با این دشمن شد.
 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018