صفحه-اصلى/فلسطين

اعلام آمادگی عباس برای بازگشت به میز مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی

پاریس ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه جمعه تاکید کرد که آماده ازسرگیری مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی به طور علنی یا مخفیانه است. وی گفت که تشکیلات خودگردان هرگز مخالف مذاکرات سازش نبوده است، بلکه مخالفت از جانب بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بوده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمود عباس در گفتگو با خبرنگاران پس از دیدار با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه در پاریس تصریح کرد: ما موضع خود را در رابطه با مذاکرات سازش که هرگز مخالف آن نبوده‌ایم، اعلام کردیم در حالیکه اسرائیلی‌ها می‌گویند ما مخالف مذاکرات هستیم. اگر راست می‌گویند ثابت کنند که حتی یکبار آن‌ها خواستار مذاکرات علنی یا مخفیانه در کشوری شده باشند و ما مخالفت کرده باشیم. مخالفت همیشه از جانب نتانیاهو  بوده است.

عباس گفت که ما آماده ازسرگیری مذاکرات به صورت علنی یا مخفیانه تحت نظارت کمیته چهارجانبه بین‌المللی یا هر کشوری هستیم و از میزبانی هر کشور عربی یا اروپایی استقبال می‌کنیم هرچند کشورهای عربی مخالف وساطت در این زمینه هستند.

از سوی دیگر، ابومازن در رابطه با آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی "آنروا" نیز خاطر نشان کرد که کشورهای اروپایی اهتمام ویژه ای به این مسئله می دهند و گفتگوهایی در مورد حمایت از این آژانس بین المللی در پی قطع کمک مالی آمریکا به آن انجام گرفته است.

عباس و ماکرون در این دیدار به بررسی آخرین تحولات فلسطین و تعطیلی دفتر سازمان آزادی بخش در واشنگتن پرداختند.

ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین و تجاوزات این رژیم علیه ملت فلسطین از دیگر محورهای دیدار و گفتگوی دو طرف بود.

لازم به ذکر است که محمود عباس دیروز جمعه به دعوت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه طی سفری رسمی وارد این کشور شد و قرار است امروز شنبه از پاریس راهی ایرلند و از آنجا نیز به منظور شرکت در نشست های مجمع عمومی سزامان ملل در اواخر سپتامبر جاری راهی نیویورک شود.

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018