صفحه-اصلى/فلسطين

شکایت شهرک نشینان صهیونیست از حماس به دادگاه لاهه

قدس اشغالی _ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

شهرک نشینان صهیونیست قصد دارند از جنبش مقاومت اسلامی "حماس" به بهانه خسارت های ناشی از آتش سوزی های متاثر از بالون های آتش زای ارسال شده از باریکه غزه، به دادگاه کیفری بین المللی در لاهه شکایت کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه صهیونیستی "اورشلیم پست"، این شکوائیه به بهانه ارسال بادبادک ها و بالون های آتش زا از باریکه غزه به سمت مزارع صهیونیست ها در شهرک های صهیونیست نشین اطراف باریکه غزه علیه رهبران حماس ارائه خواهد شد.

این روزنامه اعلام کرده است که موسسه راستگرای خصوصی "شورات هدین" رژیم صهیونیستی این شکوائیه را تهیه کرده است و در آن از دادستان های دادگاه کیفری خواسته شده است که "خالد مشعل" رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش حماس، صالح عاروری نایب رئیس دفتر سیاسی حماس و زاهر جبارین از رهبران این جنبش را به اتهام ارتکاب جنایت جنگی مورد بازجویی و تحقیق قرار دهند.

این موسسه از طرف کشاورزان صهیونیست آورده است که باید درباره استفاده از این بادبادک ها و بالون های آتش زا و دیگر ابزارهای تروریستی برای نقض مرزهای "اسرائیل" و کشتار غیرنظامیان و به آتش کشیدن هزاران دونم از اراضی کشاورزی تحقیق شود.

رژیم صهیونیستی مدعی است که بادبادک ها و بالون های آتش زا طی ماه های گذشته هزاران دونم از اراضی کشاورزان در شهرک های اطراف نوار غزه را به آتش کشیده اند، اما در هیچ یک از این حوادث، خسارت جانی به بار نیامده است.

گفتنی است که رژیم صهیونیستی عضو دادگاه کیفری بین المللی نیست، اما فلسطین در سال 2015 به عضویت این سازمان درآمد، اما از آن زمان منتظر آغاز تحقیقات کیفری این نهاد علیه مسئولان صهیونیست متهم به ارتکاب جنایت های جنگی علیه فلسطینیان است.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018