صفحه-اصلى/برگزیده رسانه‌هاى ایران

خواب های آشفته صهیونیست ها برای عراق

ایرنا

– از آوریل 2017 (14 فروردین 96) که پرده از طرح موسوم به «معامله قرن» برداشته شد، اسرائیلیات بافی های رژیم صهیونیستی نیز در خصوص روابطش با عراق به طور محسوسی رو به فزونی نهاده است.

بعد از اعلام این طرح که از آن به عنوان طرح جامع عادی سازی روابط بین اعراب و رژیم صهیونیستی نیز یاد می شود، این رژیم غاصب با همکاری آمریکا و برخی دولت های عربی، بسترسازی تبلیغاتی را برای عادی سازی روابط با اعراب آغاز کرد که از جمله مهمترین کشورهای مورد هدف در این پرسه - به اعتقاد کارشناسان - عراق بوده است.
رژیم صهیونیستی که همچنان در مخیله خود، پروژه «از نیل تا فرات» را خواب می بیند، یکسال بعد از اعلام طرح معامله قرن، در اقدامی فریبکارانه برای تبیین میزان علاقه مندی مردم عراق به داشتن رابطه با این رژیم در ششم ماه می 2018 (16 اردیبهشت ماه 97) اولین فعالیت های تبلیغاتی خود را در این راستا با ایجاد یک صفحه در شبکه های اجتماعی آغاز کرد.
صفحه «اسرائیل باللهجه العراقیه» (اسراییل با گویش عراقی) در فیسبوک به طور ویژه جامعه عراق را هدف قرار می داد و این صفحه تنها مدت کوتاهی بعد از صفحه «اسرائیل بالعربیه» (اسراییل به زبان عربی) که تمام اعراب را هدف قرار می داد، ایجاد شد.
انتخاب فیسبوک به جای دیگر سایت های ارتباط جمعی نیز توسط وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بی گدار نبود زیرا طبق پژوهش های انجام گرفته مردم عراق برخلاف اکثر ملت های عربی و حوزه خلیج فارس، از فیسبوک بیش از توئیتر و شبکه های دیگر ارتباط جمعی استفاده می کنند.
بعد از گشوده شدن این صفحه که در سطح رسانه های عراقی و عربی منطقه بازتاب نسبتا وسیعی داشت، این سوال مطرح شد که انگیزه های رژیم صهیونیستی از زوم کردن روی عراق برای چیست و این رژیم در این صفحه به چه موضوعاتی خواهد پرداخت.
رژیم صهیونیستی بدون پرداختن به مسائل سیاسی داخلی عراق و حتی روابط عراق با همسایگانش، بیشتر بر مسائل اجتماعی، فلولکلور و روابط فرهنگی و نقش یهودیان در ارتقا فرهنگی و هنر و موسیقی عراق متمرکز شد.
برگزاری برخی از کنسرت های موسیقی مقامی و فلولکلور یهودیان عراقی الاصل در داخل اراضی اشغالی و یا سفر برخی اتباع عراقی به این رژیم از جمله مسائلی است که این رژیم از طریق آن کوشیده است تا تابوی روابط خود را با عراق بشکند و این گونه مراودات را طبیعی جلوه دهد.
به دنبال آن وزارت خارجه رژیم غاصب، صفحات مشابه را در شبکه های اجتماعی گسترش داد و این صفحات این بار نه تنها به فیسبوک منحصر نشده بلکه دیگر شبکه های اجتماعی مانند توئیتر را نیز در برگرفته است.
«
السفاره الاسرائیلیه فی بغداد» (سفارت اسراییل در بغداد)، «اسرائیل و العراق ید واحده» (اسراییل و عراق متحد هستند) و «اسراییل فی العراق» (اسراییل در عراق) از جمله صفحات گشوده شده هستند.
در صفحه «السفاره الاسرائیله فی بغداد» حتی در اطلاعیه خطاب به آنچه «علاقمندان عراقی مایل به سفر به اسراییل» خوانده شده، نوشته است که این رژیم فعلا روابط رسمی با عراق ندارد و تنها یک دفتر در داخل منطقه امنیتی سبز حافظ منافع اسراییل در عراق است.
تاکنون دولت عراق وجود چنین دفتری متعلق به این رژیم صهیونیستی را برای روی اراضی اش تایید نکرده و کارشناسان آن را یکی دیگر از اسرائیلیات (روایات جعلی) این رژیم جعلی دانسته اند.
کارشناسان درباره اهداف پشت پرده رژیم صهیونیستی از این اهتمام ویژه به عراق می گویند که این رژیم به دنبال بسترسازی برای عادی سازی روابط با عراق است و با جذب برخی از افراد می کوشد قبح رابطه با این رژیم غاصب را بشکند.
برهمین اساس شخصیت هایی مانند «نادیه مراد» برنده جایزه صلح نوبل در 2018 یا «ساره عیدان» برنده مسابقه زیبایی 2018 عراق، از جمله چهره هایی بوده اند که اسراییل در صفحات اجتماعی خود از سفر آنها به این رژیم خبر داده است.
تلاش برای عادی جلوه دادن سفر شهروندان عراقی به سرزمین های اشغالی به همین جا ختم نمی شود بلکه برخی از رسانه های صهیونیستی از دیروز یکشنبه مدعی شدند که سه هیات عراقی که برخی از آنها از نمایندگان پارلمان بوده اند در سال 2018 از «تل آویو» دیدن کرده اند.
در این خبر که با واکنش و تکذیب عراقی ها مواجه شد و آن دروغی با هدف ایجاد فتنه در عراق توصیف کرده اند، ادعا شده است که چندتن از نمایندگان پیشین و فعلی پارلمان عراق بطور مخفی به فلسطین اشغالی سفر و با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کرده اند.
شاید تاکنون مهمترین چهره های سیاسی که از سرزمین های اشغالی دیدن کرده و به آن اعتراف کرده اند «مثال الآلوسی» رییس حزب امت و «محمود عثمان» شخصیت برجسته کرد عراق باشند.
الالوسی در 2005 به تل آویو سفر کرد که متعاقب این سفر، «احمد چلبی» رهبر فقید حزب کنگره ملی عراق او را از حزبش بیرون کرد اما محمود عثمان در دسامبر 2015 به سفرهای مکررش به رژیم صهیونیستی اعتراف کرد.
وی همچنین فاش ساخت که «مسعود بارزانی» رهبر حزب دمکرات کردسنان عراق سه بار بعد از سقوط رژیم صدام به فلسطین اشغالی سفر کرده و «مسرور» پسر مسعود به طور دائم به سرزمین های اشغالی سفر می کند.
ارتباط کردستان عراق با رژیم صهیونیستی آنطور که عثمان در این مصاحبه عنوان می کند سابقه ای چند ساله دارد.
به گفته منتقدان، یکی از نمودهای بارز این رابطه در جریان همه پرسی نافرجام حزب دموکرات کردستان عراق در سپتامبر 2017 متجلی شد و طی آن برخی طرفداران حزب بارزانی برای نخستین بار پرچم رژیم صهیونیستی را در کنار پرچم اقلیم بالا بردند.
تعدادی از خبرنگاران و روزنامه نگاران صهیونیستی نیز در تحت حمایت ویژه نیروهای پیشمرگه کرد در همان برهه در جریان جنگ موصل در 2016 از طریق خاک کردستان، وارد کشور عراق شده و جنگ موصل را پوشش خبری دادند امری که سر و صدای زیادی در عراق به راه انداخت.
یکی از خبرگزاری های عراق در گزارشی روز گذشته (16 دیماه 97) به طور تلویحی فاش ساخته است که آمریکا به واسطه حضورش در عراق می کوشد، پلی برای عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و عراق باشد.
به نوشته خبرگزاری «الغد پرس»، رژیم صهیونیستی می کوشد از وجود آمریکا درعراق بهره برده و از آن پلی برای عادی سازی روابطش با عراق بسازد.
با وجود تبلیغات گسترده ای که رژیم صهیونیستی برای عادی سازی مناسبات خود با عراق در سطح رسانه ها به راه انداخته و برخلاف برخی سرو صداها در فضای مجازی، اما در واقعیت، مساله کاملا خلاف اسرائیلیات بافی های صهیونیست هاست.
واکنش های یکپارچه به اظهارات منسوب به «محمد علی حکیم» وزیر خارجه عراق در خصوص حمایت از طرح ایجاد دو دولت در سرزمین های اشغالی که گفته شد تلویحا به معنی به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی است، یکی از نمونه های بارز و زنده از انزجار عمومی در عراق نسبت به این رژیم غاصب است.
گرچه وزیر خارجه عراق به شکل تلویحی عذرخواهی کرده و توضیح داده است که سیاست عراق در این خصوص تغییر نکرده است، اما اکنون به خاطر این اظهارات قرار است به پارلمان احضار شود.
شخصیت های سیاسی و نمایندگان پارلمان عراق از جمله کمیسیون روابط خارجی تاکید کرده اند که عراق به هیچ وجه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد و حتی طرح اعراب در خصوص تشکیل دو دولت را نیز رد می کند.
مواضع آشکار و روشن گروه های مقاومت اسلامی تحت پوشش تشکیلات الحشد الشعبی که مردم عراق سلامت ارضی خود را در جنگ سه ساله با گروه تروریستی داعش، مدیون آنها هستند، مخالفت و دشمنی آشکار با این رژیم است.
گروه های مقاومت اسلامی عراق بارها آمادگی خود را برای مبارزه علیه این رژیم غاصب در کنار گروه های مقاومت فلسطینی اعلام کرده اند امری که باعث شده است بارها این رژیم جعلی را به خشم و اعتراض وادارد.
این رژیم حتی در 27 دیماه 97 با کمک نیروهای امریکایی گروه های مقاومت عراقی را در جوار مرزهای عراق با سوریه مورد هدف موشک قرار داد که بر اثر آن تعدادی از این نیروها کشته و زخمی شدند و وعده داده اند که در زمان و مکان مناسب انتقام این حمله را از رژیم صهیونیستی بگیرند.
وجود صدها صفحه و کاربر عراقی در شبکه های اجتماعی که روزانه علیه جنایات رژیم صهیونیستی مطلب می نویسند و با مبارزات و حقوق مشروع ملت فلسطین اعلام همبستگی کرده و موضع آشکار خود را در مخالفت با معامله قرن بیان می کنند، همگی نشان از جایگاه واقعی این رژیم نزد مردم عراق دارد.
حضور پرشور سالانه مردم عراق در اغلب استان های این کشور در روز جهانی قدس از جمله نمونه های گویای دیگر مخالفت آشکار مردم عراق با هرگونه عادی سازی روابط با این رژیم است.
جدا از همه اینها قوانین عراق از جمله قانون اساسی این کشور راه هرگونه اعتراف به این رژیم جعلی را مسدود کرده است..
«
طارق حرب» کارشناس برجسته حقوقی عراق در اظهاراتی گفته است که حمایت از رژیم صهیونیستی براساس قوانین جزایی از جمله ماده 120 این قانون، جرم محسوب می شود و مجازات آن دستکم 10 سال زندان است.
گرچه اسرائیلیات رژیم صهیونیستی به امید تحقق رویای موهوم از نیل تا فرات در فضای مجازی بسیار گسترده است اما تلاش ها در فضای واقعیت همه رشته های دروغ پراکنی این رژیم را پنبه کرده است.

 

منبع : ایرنا ، 17/10/1397

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018