صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

آخرین تلاش نتانیاهو برای قانع کردن گانتز

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی آخرین شانس خود را امتحان خواهد کرد تا رضایت بنی گانتز رئیس ائتلاف آبی سفید برای پیوستن به ائتلاف جدید دولت صهیونیستی را جلب کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در همین راستا، نتانیاهو قرار است فردا چهارشنبه بار آخرین بار با گانتز دیدار کند.

در صورتی که نتانیاهو نتواند دولت جدید را تشکیل دهد، رژیم صهیونیستی با بحران سیاسی بی‌سابقه‌ای مواجه خواهد شد، زیرا شواهد و قرائن نشان می‌دهد که ائتلاف آبی سفید به ریاست گانتز هم همانند نتانیاهو از تشکیل دولت عاجز خواهد بود.

دو طرف قبلا هم با هم دیدار و گفتگو کردند اما در نهایت راه به جایی نبردند. لیکود پیشنهاد تشکیل دولت وحدت را داده بود به گونه‌ای که نخست نتانیاهو نخست وزیر باشد و پس از آن این سمت به گانتز واگذار گردد اما ائتلاف آبی سفید این پیشنهاد را نپذیرفت.

در همین حال، لیکود به موازات دیدار نتانیاهو با گانتز تلاش می‌کند تا رضایت آویگدور لیبرمن رئیس حزب "اسرائیل خانه ما" برای پیوستن به ائتلاف دولتی جدید را کسب کند، تلاشی که ظاهرا راه به جایی نخواهد برد و لیبرمن تصمیمی به مشارکت در دولت نتانیاهو ندارد.

در صورتی که نتانیاهو موفق به جلب رضایت هیچیک از دو طرف نباشد، مجبور خواهد بود تا مجددا اختیار تعیین کاندیدای نخست وزیری را به رئیس این رژیم بازگرداند.

رووین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه گذشته رسما بنیامین نتانیاهو را مامور تشکیل کابینه جدید دولت این رژیم کرد.

بر این اساس، نتانیاهو 28 روز فرصت دارد تا دولت جدید را تشکیل دهد. البته امکان تمدید 14 روزه این مدت نیز وجود دارد.

نتانیاهو از مارس سال 2009 تاکنون نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

او در دوره قبلی انتخابات کنست به رغم پیروزی نتوانست در مدت اعلام شده کابینه جدید دولت رژیم صهیونیستی را تشکیل دهد و در نهایت کنست منحل و انتخابات مجدد برگزار شد.

باید دید که این بار نتانیاهو قادر به تشکیل دولت خواهد بود یا در نهایت انتخابات سوم در راه خواهد بود؟

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018