صفحه-اصلى/فلسطين

افتتاح بوستان بازگشت در شرق غزه

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

فلسطینیان سال گذشته در اعتراض به اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به شناسایی قدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به این شهر، تظاهراتی را تحت عنوان تظاهرات بازگشت راه‌اندازی کردند تا اینگونه بر حق مسلم خود در بازگشت به سرزمین اشغال شده تاکید کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، از آن زمان تاکنون، فلسطینیان 78 جمعه اقدام به برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز بازگشت در مرزهای غزه کردند و طی این تظاهرات‌ها 327 نفر به شهادت رسیده و هزاران نفر دیگر زخمی شدند.

هیئت عالی ملی تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره که مسئول سازماندهی این تظاهرات‌ها است، بارها تاکید کرده که این تظاهرات تا تحقق تمامی اهدافش از جمله شکستن محاصره غزه و تحقق حق بازگشت آوارگان فلسطینی ادامه خواهد داشت.

اکنون فلسطینیان دست به ابتکاری جدید زده و قرار است بوستانی را در شرق غزه ـ محل برگزاری تظاهرات‌های بازگشت ـ به اسم "بوستان بازگشت" افتتاح کنند.

هیئت مذکور اعلام کرد که افتتاح این بوستان در روز یکشنبه آینده پیامی روشن به دشمن صهیونیستی است بدین مفهوم که ملت فلسطین هرگز سرزمین خود  را ترک نخواهد کرد و امیدوار به بازگشت به آن است.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018