صفحه-اصلى/فلسطين

درخواست اردن از کشور های مختلف برای عدم انتقال سفارت خود به قدس

بلگراد ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رئیس پارلمان اردن از پارلمان‌های کشورهای مختلف درخواست کرد دولت های خود را برای ممانعت از انتقال سفارت این کشورها به قدس اشغالی تحت فشار قرار دهند.

عاطف طراونه در سخنانی در 141امین دوره نشست‌های اتحادیه بین المجالس جهانی در بلگراد ـ پایتخت صربستان ـ از پارلمان‌های کشورهای مختلف خواست از حق و صاحبان واقعی سرزمین فلسطین جانبداری کنند و دولت‌های خود را تحت فشار قرار داده و اجازه ندهند سفارت خود را به قدس اشغالی منتقل کنند و رژیم صهیونیستی را هم به منظور توقف تجاوزات و جنایات وحشیانه خود  علیه ملت فلسطین تحت فشار قرار دهند.

طراونه افزود که تجربه نشان داده که نهادهای وابسته به سازمان ملل از اجرای قطعنامه های این سازمان عاجز و ناتوانند و نمی توانند طرف های ناقض این قطعنامه ها و در راس آن رژیم صهیونیستی که تحت حمایت آمریکا قرار دارد، را به پایبندی به قوانین بین المللی ملزم نمایند.

وی در ادامه به جنگ و درگیری های خاورمیانه اشاره و تاکید کرد که ملت فلسطین همچنان وجدان جهانیان را به بیداری دعوت می کند و رژیم صهیونیستی همچنان در حال نقض قوانین و معاهدات بین المللی است و به شهرک سازی ادامه داده و کودکان، زنان و سالخوردگان را به قتل می رساند و هزاران نفر را در بند اسارت قرار داده و جاندار و بی جان در اراضی اشغالی فلسطین در تیررس اشغالگران صهیونیست قرار دارد.

طراونه اظهار داشت که اردن که با رژیم صهیونیستی معاهده صلح را به امضا رسانده است، امروز این معاهده را در سایه تعدی آشکار طرف صهیونیستی علیه بندهای آن به ویژه در رابطه با قدس، در خطر می بیند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018