صفحه-اصلى/فلسطين

مجلس قانونگذاری فلسطین خواستار آزادی زندانیان فلسطینی در عربستان شد

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مجلس قانونگذاری فلسطین از ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی خواست برای آزادی ده ها زندانی فلسطینی در زندان های این کشور مداخله کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، احمد بحر نائب اول رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین امروز سه شنبه با هیئتی از خانواده های زندانیان فلسطینی در زندان های عربستان دیدار کرد.

بحر اظهار داشت که فلسطینیان بازداشت شده در عربستان به هیچ وجه اقدامی بر خلاف قوانین این کشور انجام نداده اند.

وی عنوان کرد که برخی از بازداشت شدگان ده ها سال است که در عربستان زندگی می کنند و یکبار هم مرتکب هیچ اشتباه یا کار خلاف قانونی نشده اند.

احمد بحر خاطر نشان کرد که دکتر محمد خضری از رهبران ارشد حماس چندین ماه است که در عربستان بازداشت شده است و این در حالی است که او بیش از 80 سال سن دارد و از چندین بیماری رنج می برد.

بحر از مقامات عربستان خواست با توجه به وضعیت جسمانی دکتر خضری، هرچه زودتر او و دیگر بازداشت شدگان فلسطینی در این کشور را آزاد کنند.

در همین راستا، عبدالماجد خضری برادر دکتر خضری تاکید کرد که انجمنی متشکل از خانواده های بازداشت شدگان فلسطینی در عربستان با هدف راه اندازی فعالیت هایی مردمی و تجمعاتی مقابل نهادهای حقوقی و بین المللی به منظور آگاه سازی افکار عمومی جهانیان نسبت به رنج و مشکلات زندانیان فلسطینی تشکیل شده است. وی از مسئولان عربستان سعودی خواست تمامی بازداشت شدگان را آزاد کنند.

جنبش حماس سپتامبر گذشته فاش کرد که عربستان شماری از شهروندان فلسطینی از جمله دکتر محمد خضری از رهبران ارشد این جنبش و مسئول روابط حماس با عربستان را بازداشت کرده است.

محمد نزال نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در خارج اوایل ماه جاری از انتقال مجدد دکتر محمد خضری از رهبران اسیر این جنبش در عربستان سعودی از بیمارستان به زندان سیاسی ذهبان در شهر جده خبر داد.

دکتر خضری 81 ساله از رهبران ارشد حماس است که عربستان سعودی اوایل سال جاری او را همراه با ده‌ها فلسطینی دیگر بازداشت کرد.

او حدود 30 سال است که در شهر جده سکونت دارد.

حماس تاکنون بارها خواستار آزادی این رهبر اسیر خود و دیگر بازداشت شدگان فلسطینی در عربستان شده است.

مسئول روابط خارجی جنبش حماس سپتامبر گذشته از مسئولان عربستان سعودی خواست دکتر محمد خضری از رهبران ارشد این جنبش و دیگر فلسطینیان بازداشت شده در این کشور را آزاد کنند.

اسامه حمدان تاکید کرد که از عربستان سعودی می‌خواهیم بر اساس این قاعده که "هر کس بخاطر فلسطین کار کند، باید تکریم شود نه بازداشت" دکتر خضری را که چندین دهه مسئول اداره روابط حماس با این کشور بوده و اکنون 81 سال سن دارد و بیمار است، آزاد کنند.

موسسه حقوق بشر "شاهد" دیروز دوشنبه در گزارشی تاکید کرد که سرویس های امنیتی عربستان سعودی طی ماه های اخیر ده ها فلسطینی و اردنی را به اتهام کمک مالی به خانواده های شهدا و اسرای فلسطینی در کرانه باختری، قدس و نوار غزه بازداشت کرده اند.

این موسسه حقوقی خواستار آزادی فوری تمامی بازداشت شدگان شد و از نهادهای بین المللی نیز خواست عربستان را برای این منظور تحت فشار قرار دهند.

موسسه شاهد عنوان کرد که زندانیان فلسطینی و اردنی در زندان های عربستان سعودی در وضعیت بسیار ناگواری قرار دارند و در معرض انواع و اقسام شکنجه های بدنی و روحی قرار دارند.

موسسه مذکور همچنین خواستار مداخله تشکیلات خودگردان و دولت اردن برای آزادی بازداشت شدگان شد.

همچنین دیده بان حقوق بشر اروپایی مدیترانه ای هم از بازداشت ده ها فلسطینی در عربستان خبر داد و تاکید کرد که تعداد بازداشت شدگان به حدی است که قابل شمارش نیست و تا این لحظه آمار 60 فلسطینی که بازداشت شده اند، ثبت شده است اما آمارها و گزارش ها حاکی از ان است که این تعداد بسیار بیشتر است.

این نهاد بین المللی خواستار آزادی هرچه سریع تر این افراد شد که بدون هیچ اتهامی بازداشت شده اند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018