صفحه-اصلى/فلسطين

سازمان ملل خواستار تحقیق در مورد شکنجه یک اسیر فلسطینی شد

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

کارشناسان حقوقی سازمان ملل خواستار تحقیق در مورد شکنجه سامر عربید اسیر فلسطینی در زندان رژیم صهیونییستی حین بازجویی شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل در ژنو ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به اخبار منتشر شده پیرامون شکنجه وحشیانه این اسیر فلسطینی در جریان بازجویی در زندان رژیم صهیونیستی، خواستار آغاز تحقیقاتی فوری و شفاف در این زمینه شدند.

اسیر سامر عربید 44 ساله و دارای 3 فرزند است. او 25 سپتامبر گذشته در حالی که همراه خانواده‌اش بود بازداشت شد و هم در جریان بازداشت و هم بعد از آن در جریان بازجویی مورد شکنجه شدید قرار گرفت و به خاطر بیهوشی و وخامت حالش به بیمارستان انتقال داده شد.

رژیم صهیونیستی این اسیر فلسطینی را به مشارکت در عملیات ضدصهیونیستی متهم کرده است.

عربید از روزی که بازداشت شده، از ملاقات با خانواده و حتی وکیلش منع شده است.

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل اعلام کردند که اسیر عربید دو روز پس از بازداشت به بیمارستان انتقال داده شد در حالیکه آثار شکنجه و شکستگی به وضوح روی بدن او دیده می‌شد.

این کارشناسان از رژیم صهیونیستی خواستند در قوانین و سیاست‌های خود تجدید نظر کرده و به هرگونه شکنجه اسرا در زندان‌های خود پایان دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند که مسئولیتی در قبال وخامت حال سامر عربید اسیر فلسطینی ندارد و سرویس‌های امنیتی عمومی این رژیم "شاباک" او را شکنجه داده‌اند.

یکی از مسئولان ارتش رژیم صهیونیستی در گفتگو با رادیو سراسری این رژیم عنوان کرده که ارتش بدون هیچ خشونتی عربید را اسیر کرده سپس او را به بازپرسان شاباک تحویل داده است.

دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی مدعی شده که در مورد دلایل وخامت حال این اسیر فلسطینی تحقیق خواهد کرد.

گردان‌های شهید ابو علی مصطفی شاخه نظامی جبهه خلق برای آزادی فلسطین اخیرا به رژیم صهیونیستی نسبت به هرگونه سوءقصد به جان اسیر عربید شدیدا هشدار داده و مسئولیت جان و سلامت او را متوجه این رژیم دانسته است.

این گردان‌ها افزود آسیبی به اسیر عربید برسد، قطعا سکوت نخواهد کرد و درهای جهنم را به روی رژیم صهیونیستی باز خواهد کرد.

عربید یکی از رهبران جبهه خلق است.

رژیم صهیونیستی مدعی است که اسیر عربید یکی از مجریان عملیات بمب‌گذاری در نزدیکی رام الله است. در این عملیات یک نظامی اسرائیلی به هلاکت رسید و دو نفر دیگر زخمی شدند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018