صفحه-اصلى/فلسطين

شهادت 5 فلسطینی و بازداشت 600 نفر در ماه سپتامبر

رام الله ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مرکز مطالعات و مستندسازی عبدالله حورانی وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین اعلام کرد که ماه سپتامبر گذشته 5 فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری و نوار غزه به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این مرکز امروز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که 3 نفر از این افراد در جریان مشارکت در تظاهرات مسالمت آمیز هفتگی بازگشت در مرزهای غزه به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی شهید شده اند که دو نفر از آنان کودک بوده اند.

همچنین نایفه محمد علی کعابنه بانوی 50 ساله فلسطینی نیز در ایست بازرسی قلندیا در قدس اشغالی هدف تیراندازی نظامیان اسرائیلی قرار گرفت و شهید شد و اسیر بسام سایح نیز که به بیماری سرطان مبتلا بود، در زندان های صهیونیستی به شهادت رسید.

از آغاز انتفاضه قدس در سال 2015 تاکنون رژیم صهیونیستی در اقدامی مغایر با قوانین بین المللی اجساد 49 نفر از شهدای فلسطینی را توقیف کرده و از تحویل آن ها به خانواده هایشان خودداری می کند.

علاوه بر این، رژیم صهیونیستی ماه سپتامبر گذشته  حدود 600 فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری، قدس و نوار غزه بازداشت کرده که 584 نفر در کرانه باختری و قدس و 16 نفر هم در نوار غزه بازداشت شده اند.

همچنین 599 فلسطینی از جمله 439 نفر در جریان مشارکت در تظاهرات مسالمت آمیز بازگشت در نوار غزه به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی طی ماه گذشته 57 خانه و املاک متعلق به فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی را تخریب کرده است. در میان اماکن تخریب شده یک مسجد هم دیده می شود.

رژیم اشغالگر صهیونیستی 1500 دونم از اراضی فلسطینیان در جنوب الخلیل را هم مصادره کرده است.

از سوی دیگر، شهرک نشینان یهودی نیز ماه گذشته 49 مرتبه فلسطینیان را مورد حمله و ضرب و شتم قرار دادند که طی آن 4 نفر زخمی شدند.

 

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018