صفحه-اصلى/گزارش

شهادت 73 اسیر فلسطینی تحت شکنجه از سال 1967

رام الله ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد که از سال 1967 تاکنون 73 اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی تحت شکنجه به شهادت رسیده اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این مرکز حقوقی غیردولتی فلسطینی در گزارشی عنوان کرد که رژیم صهیونیستی شیوه های مختلف شکنجه بدنی و روحی را در حق اسرای فلسطینی در پیش گرفته تا اینگونه از آنان انتقام بگیرد و آن ها را به منظور اعتراف گیری تحت فشار قرار دهد.

در  این گزارش آمده است که 95 درصد از اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی تحت شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفته اند که این شکنجه ها از لحظه بازداشت آغاز شده و تا زمان تحقیق و بازجویی نیز ادامه خواهد داشت.

یگان های سرکوب سازمان زندان های رژیم صهیونیستی بارها به اتاق های اسرای فلسطینی در زندان های مختلف حمله کرده و اقدام به سرکوب وحشیانه اسرای فلسطینی کرده اند که در این بین بارها شمار زیادی از اسرا زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده اند.

رژیم صهیونیستی اعتنایی به وضعیت سلامت اسرای فلسطینی ندارد و با وجود اینکه صدها اسیر فلسطینی به بیماری های مزمن از جمله سرطان مبتلا هستند، همچنان از آزادی آنان یا حتی انتقال آنان به بیمارستان به منظور مداوا امتناع می کند.

آخرین اسیری که در زندان های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، بسام امین سایح اسیر فلسطینی بود که به بیماری سرطان مبتلا بود و در نهایت بر اثر وخامت حالش به شهادت رسید.

علاوه بر این، نظامیان رژیم صهیونیستی اخیرا اقدام به بازداشت سامر عربید از رهبران جبهه خلق برای آزادی فلسطین کردند. رژیم صهیونیستی او را به دست داشتن در عملیات بمب گذاری در نزدیکی رام الله متهم کرده است. این اسیر فلسطینی پس از بازداشت به شدت و به طرز وحشیانه ای مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفت تا جایی که کار او به بیمارستان کشیده شد و اکنون مراکز حقوقی فلسطینی نسبت به شهادت او هشدار داده اند.

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018