صفحه-اصلى/فلسطين

تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بستن کانال های مالی حماس

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

وزارت خزانه داری آمریکا حساب های بانکی 3 بازرگان ساکن نوار غزه را به گمان کمک مالی به جنبش مقاومت اسلامی حماس مسدود کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت، امروز اصلی ترین هدفی که سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی دنبال می کند، تعقیب بازرگانانی است که کمک های مالی را از خارج فلسطین به حماس در غزه تحویل می دهند و کانال های اصلی تامین مالی این جنبش و فعالیت های آن به شمار می روند.

در همین راستا، "یواو زیتون" تحلیلگر نظامی اسرائیلی عنوان  کرد که طبق معلومات سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی، کمک های مالی به غزه از ایران به لبنان و از آنجا به این باریکه می رسد و در نهایت تحویل عناصر گردان های قسام شاخه نظامی حماس داده می شود که آن ها نیز این اموال را از طریق گذرگاه ها یا از راه هایی مخفی، به کرانه باختری انتقال می دهند و رژیم صهیونیستی به ندرت قادر به کشف این موارد است.

یکی از افسران ارشد اسرائیلی در گفتگو با یدیعوت احرونوت اشاره کرد که رژیم صهیونیستی فعالیت های اطلاعاتی خود برای تعقیب فعالان حماس و شناسایی کانال های مالی آن را شدت بخشیده، زیرا این به توان نظامی حماس ضربه خواهد زد و برخی عملیات های تحویل اموال و دارایی ها به شیوه فردی و از یک دست به دستی دیگر انجام می گیرد و برخی دیگر نیز از طریق حساب های بانکی و حماس تلاش می کند تا این کمک ها و اموال را بسیار سریع منتقل کند تا رژیم صهیونیستی قادر به کشف ان نباشد.

وی اظهار داشت که آمریکا نیز همسو با رژیم صهیونیستی در تلاش برای تعقیب حامیان مالی حماس است و اخیرا 3 حساب بانکی جدید متعلق به 3 بازرگان فلسطینی ساکن غزه را در همین راستا مسدود کرد.

این افسر اسرائیلی مدعی شد که این 3 بازرگان، کانال مالی اصلی حماس در خارج بودند که طی سال های اخیر صدها میلیون دلار به غزه انتقال داده بودند و این افراد در غزه سکونت داشتند اما در آمریکا فعالیت داشتند و به شیوه ای رسمی از غزه راهی مصر و از آنجا راهی آمریکا می شدند و اموال و دارایی ها را به حماس انتقال می دادند.

سیگال ماندلیکر مشاور وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نیز که خود اصالتی اسرائیلی دارد، از اعمال تحریم هایی بر این 3 فرد خبر داد.

یدیعوت احرونوت اشاره کرد که ارتش رژیم صهیونیستی اطلاعی از حساب های بانکی این 3 نفر ندارد اما بیشتر فعالیت تجاری آنان در آمریکا و از طریق بانکی در نیویورک بوده است.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018