صفحه-اصلى/فلسطين

کویت اولین سفیرغیر مقیم خود در فلسطین را تعیین کرد

کویت ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

شیخ صباح احمد جابر صباح امیر کویت دستور تعیین عزیز رحیم الدیحانی به عنوان اولین سفیر غیرمقیم این کشور در فلسطین را صادر کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رامی طهبوب سفیر فلسطین در کویت تاکید کرد که بر اساس دستور صادر شده، الدیحانی سفیر کویت در اردن بعنوان سفیر غیرمقیم این کشور در فلسطین تعیین شده است.

الدیحانی اولین سفیر غیرمقیم کویت در فلسطین است.

گفتنی است که مالزی نیز اخیرا اعلام کرد که کشورش به منظور تسهیل روند کمک‌رسانی به فلسطینیان اقدام به افتتاح سفارت خواهد کرد.

مهاتیر محمد نخست وزیر مالزی روز جمعه گذشته در سخنانی در اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در باکو ـ پایتخت آذربایجان ـ اظهار داشت که این سفارت در کشور اردن افتتاح خواهد شد.

محمد تاکید کرد که رژیم صهیونیستی اجازه افتتاح سفارت مالزی در اراضی فلسطینی را نخواهد داد به همین خاطر، کشورش سفارت خود را در اردن افتتاح می‌کند.

وی خاطر نشان کرد که افتتاح سفارت موجب کمک‌رسانی بهتر و راحت‌تر به فلسطینیان خواهد شد، هرچند که رژیم صهیونیستی تلاش خواهد کرد تا مانع از رسیدن این کمک‌ها به دست فلسطینیان شود.

نخست وزیر مالزی در ادامه اظهار داشت: "به همین مناسبت می‌خواهم سرنوشتی را که در انتظار برادران فلسطینی ما است، یادآور شوم، فلسطین همچنان توسط یک رژیم وحشی اشغال شده است و این رژیم به توسعه شهرک‌های غیرقانونی در اراضی فلسطینیان ادامه می‌دهد."

مهاتیر محمد افزود که جامعه بین‌الملل با وجود ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین کاری انجام نمی‌دهد و نمی‌تواند دست به تحرکی بزند و متاسفانه می‌بینیم سازمانی بین‌الملل که کشورهای قدرتمند آن را تاسیس کردند، اکنون همین کشورها اهمیتی به اجرای قطعنامه‌های این سازمان نمی‌دهند و دست به کاری نمی‌زنند.

محمد تاکید کرد که رژیم صهیونیستی قصد الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن به اراضی اشغالی را دارد و این علنا با قوانین و معاهدات بین‌المللی در تضاد است و علاوه بر این، این رژیم قدس را پایتخت خود می‌داند.

نخست وزیر مالزی عنوان کرد که بسیاری از کشورهای غربی از این اقدام حمایت کرده و یا سفارت خود  را به قدس منتقل کرده‌اند و یا متعهد به انجام این کار شده‌اند اما مالزی کاملا مخالف آن است.

وی از تمامی کشورهایی که سفارت خود را به قدس منتقل کرده‌اند یا چنین تصمیمی دارند، خواست در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018