صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

شوکه شدن مقامات اسرائیلی از عقب‌نشینی آمریکا از شمال سوریه

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مسئولان اسرائیلی اعلام کردند که بسیاری از مقامات این رژیم از تصمیم آمریکا برای عقب‌نشینی از شمال سوریه غافلگیر شده‌اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات بلندپایه اسرائیلی بیان کرد که محافل سیاسی و امنیتی اسرائیلی از تصمیم ترامپ برای عقب‌نشینی از شمال سوریه بدون اینکه این رژیم را در جریان این تصمیم قرار دهد، شوکه شده‌اند.

به گفته منبع مذکور، ترامپ این تصمیم را ساعاتی پس از جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده است. در این جلسه در مورد مسائلی مهم از جمله عدم تمایل ترامپ به درگیری با هیچ طرفی در خاورمیانه از جمله ایران همزمان با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 بحث و گفتگو شد.

تلویزیون رژیم صهیونیستی عنوان کرد که تحولات اخیر ثابت می‌کند که رژیم صهیونیستی به استثنای حمایت‌های سیاسی آمریکا از حملات این رژیم، نمی‌تواند چندان به ترامپ در مورد سوریه تکیه کند.

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی به سکوت بنیامین نتانیاهو در این زمینه اشاره و تاکید کرد که او هیچ واکنشی به تصمیم ترامپ که نزدیک‌ترین همپیمان او طی این سال‌ها بوده، نشان نداده است.

این شبکه افزود که رژیم صهیونیستی اکنون تاوان پس می‌دهد بدون اینکه بتواند اعتراضی بکند و اینگونه در برابر تهدید روزافزون سوریه تنها مانده است.

لازم به ذکر است که همزمان با تهدیدات ترکیه به آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه، نیروهای آمریکایی عقب‌نشینی از این منطقه را آغاز کرده‌اند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018