صفحه-اصلى/فلسطين

بکارگیری 80 نوع شکنجه در زندان‌های رژیم صهیونیستی

رام الله ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

نهادهای حقوقی فلسطینی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی از 80 نوع شکنجه علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های خود استفاده می‌کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هیئت مستقل حقوق بشر در نشستی در شهر غزه در رابطه با شیوه‌های شکنجه در زندان‌های رژیم صهیونیستی بیان کرد که تاکنون 80 نوع شکنجه را در زندان‌های این رژیم ثبت کرده است.

میرفت نحال هماهنگ کننده بخش حقوقی مرکز حقوق بشر میزان در سخنانی در این نشست عنوان کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از لحظه بازداشت فلسطینیان شکنجه و آزار و اذیت آنان را شروع می‌کند.

از سوی دیگر، مدیر مرکز حقوق بشر ضمیر نیز با اشاره به اینکه تمامی قوانین و معاهدات بین‌المللی بر ضرورت حمایت از حقوق بازداشت شدگان تاکید دارد، عنوان کرد که رژیم صهیونیستی به طور میانگین روزانه 20 فلسطینی را بازداشت می‌کند و تقریبا 2 نفر را آزاد می‌کند و این یعنی اینکه تعداد بازداشت شدگان نسبت به آنانکه آزاد می‌شوند، بسیار بیشتر است.

همچنین رئیس بخش مطالعات و مستندسازی هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین تصریح کرد که هر فلسطینی بازداشت شده لااقل یک مرتبه شکنجه در زندان‌های رژیم صهیونیستی را تجربه کرده است و از سال 1967 تا به امروز، 73 اسیر فلسطینی در جریان بازجویی و در زندان‌های صهیونیستی به شهادت رسیدند.

عبدالناصر فروانه خاطر نشان کرد که بازداشت اسرای فلسطینی به سیاستی هدفمند و مرسوم در زندان‌های رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و هزاران نفر از فلسطینیان بازداشت شده حتی آنانکه آزاد شدند، از اثرات و پیامدهای شکنجه در زندان‌های رژیم صهیونیستی رنج می‌برند.

وی بر ضرورت مراجعه رهبران فلسطینی به دیوان کیفری بین‌المللی به منظور محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی به سبب شکنجه اسرای فلسطینی تاکید کرد.

طبق آمارهای رسمی، هم اکنون 5700 فلسطینی از جمله 230 کودک و 48 زن در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند و 500 نفر هم تحت بازداشت موقت هستند و 1800 نفر هم بیمار هستند که 700 نفر از آنان نیازمند درمان فوری هستند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018