صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

آیا گانتز موفق به تشکیل دولت جدید خواهد شد؟

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ژنرال بنی گانتز رئیس ائتلاف آبی سفید و اصلی‌ترین رقیب سیاسی بنیامین نتانیاهو از هفته گذشته مامور تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، او در این مدت دیدارهایی با رهبران احزاب اسرائیلی از جمله نتانیاهو رهبر حزب لیکود و آویگدور لیبرمن رهبر حزب "اسرائیل خانه ما" داشته اما مذاکرات او با این احزاب تا این لحظه به جایی نرسیده است.

گانتز روز گذشته بالاخره با رهبران لیست یکپارچه عربی هم دیدار کرد و به آن‌ها پیشنهاد مشارکت در کابینه دولتی جدید را داد، مساله‌ای که لیبرمن از مخالفان اصلی آن است.

به گفته روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت، لیبرمن ضمن اعلام مخالفت با مشارکت در هر دولتی با حضور احزاب عربی، تصریح کرد که تنها مشارکت در دولت وحدت لیبرالی با مشارکت 3 حزب آبی سفید، لیکود و "اسرائیل خانه ما" را خواهد پذیرفت.

او احزاب عربی را ستون پنجم دشمن خوانده است.

باید دید در نهایت سرنوشت دولت جدید رژیم صهیونیستی به کجا خواهد رسید و آیا گانتز موفق به تشکیل کابینه جدید خواهد شد یا انتخابات سوم در انتظار این رژیم خواهد بود.

پیشنهاد همکاری عوده به گانتز برای تشکیل دولت جدید

چند روز پیش رئیس لیست مشترک عربی از ژنرال بنی گانتز رئیس ائتلاف آبی سفید که مامور تشکیل دولت جدید شده است، خواست شجاع باشد و برای تشکیل دولت جدید تصمیمی شجاعانه اتخاذ کند.

ایمن عوده در سخنانی در اجلاس سازمان یهودی آمریکایی "جی استریت" در واشنگتن خطاب به گانتز و حاضران گفت: اسحاق رابین و توفیق زیاد (رئیس اسبق حزب حداش) تصمیم گرفتند شجاع باشند و برای تشکیل دولت با هم همکاری کنند و این اتفاق بار دیگر باید تکرار شود.

عوده افزود که ما گانتز را برای تشکیل دولت جدید پیشنهاد دادیم و از او می‌خواهم همچون رابین شجاع باشد و من نیز آن وقت همچون توفیق زیاد شجاع خواهم بود، تاریخ چشم انتظار ما است و خواسته ما تنها برابری است.

رژیم صهیونیستی ماه‌ها است که با بحرانی سیاسی رو به رو است و هنوز دولت جدید این رژیم تشکیل نشده و ممکن است در فاصله کمتر از یک سال شاهد برگزاری سومین انتخابات کنست باشیم.

رووین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی هفته گذشته پس از ناکامی نتانیاهو در تشکیل دولت جدید، ژنرال بنی گانتز را مامور تشکیل کابینه جدید کرد.

گانتز 28 روز فرصت دارد دولت جدید را تشکیل دهد و در صورتی که مذاکرات او با دیگر احزاب برای تشکیل کابینه به نتیجه نرسد، انتخابات به دور سوم کشیده خواهد شد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018