صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

آیا نتانیاهو خود را برای انتخابات سوم آماده می‌کند؟!

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

برخی منابع صهیونیستی از احتمال کشیده شدن انتخابات کنست رژیم صهیونیستی به دور سوم سخن می گویند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه عبری زبان "اسرائیل الیوم" امروز یکشنبه اعلام کرد که اقدام بنیامین نتانیاهو به تعیین نفتالی بنت به عنوان وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی، تنها یک معنی دارد و آن آماده شدن برای انتخابات سوم کنست است.

این روزنامه، نگرانی آویگدور لیبرمن رهبر حزب "اسرائیل خانه ما" نسبت به کشیده شدن انتخابات به دور سوم و تهدید او به حمایت از طرفی که مخالف تشکیل دولت وحدت باشد، را دلیل این ادعای خود ذکر کرده است.

"اسرائیل الیوم" افزود که نتانیاهو قصد دارد با کشیدن انتخابات به دور سوم، از بحرانی که در آن گرفتار شده است، خارج شود و لیبرمن هم به خاطر اینکه محبوبیتش کاهش یافته و از نظر اسرائیلی‌ها به دید کسی نگریسته می‌شود که مانع از تشکیل دولت وحدت شد، نگران چنین وضعیتی است.

رووین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی 23 اکتبر گذشته "بنی گانتز" رئیس ائتلاف آبی سفید را مامور تشکیل کابینه جدید کرد.

این اقدام پس از آن انجام شد که نتانیاهو پس از حدود 28 روز در نهایت موفق به تشکیل دولت جدید نشد و اختیار تعیین نخست وزیر جدید را به رئیس رژیم صهیونیستی بازگرداند.

اما به رغم گذشت هفته‌ها از انتخابات کنست رژیم صهیونیستی، دولت جدید این رژیم هنوز تشکیل نشده است.

روزنامه عبری زبان معاریو شامگاه امروز جمعه اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود و بنی گانتز رهبر ائتلاف آبی سفید هر کدام دیگری را به شکست مذاکرات و تلاش‌ها برای تشکیل دولت وحدت متهم می‌کنند.

معاریو به نقل از گانتز آورده است که حزب لیکود به رهبری نتانیاهو موجب شکست تلاش‌ها برای تشکیل دولت وحدت شده است و اینکه این حزب اهمیتی به دولت وحدت نمی‌دهد.

ژنرال بنی گانتز گفته که ائتلاف متبوعش در پی جایگزین‌هایی دیگر خواهد بود تا مانع از برگزاری انتخابات سوم شود.

در مقابل، نتانیاهو نیز گانتز را به بهانه‌تراشی برای عدم تشکیل دولت وحدت متهم کرده و گفته او "اسرائیل" را به سمت انتخاباتی غیرضروری سوق می‌دهد.

بر اساس نتایج نظرسنجی که به تازگی انجام شده، بیش از نیمی از اسرائیلی‌ها (57 درصد) بر این باورند که انتخابات کنست به دور سوم کشیده خواهد شد.

باید دید که در روزهای باقی مانده پیش رو گانتز می تواند کاری انجام دهد و دولت جدید را تشکیل دهد یا اینکه اسرائیلی ها باید برای سومین بار متوالی طی ماه های اخیر پای صندوق های رای بروند.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018