صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

گانتز با لیبرمن دیدار کرد

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رئیس ائتلاف آبی سفید شامگاه دیروز پنجشنبه در راستای ادامه تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی با آویگدور لیبرمن رهبر حزب "اسرائیل خانه ما" دیدار کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بنی گانتز در این دیدار در مورد طرح پیشنهادی لیبرمن برای تشکیل دولت وحدت با او گفتگو کرد.

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اشاره کرد که دو طرف پس از پایان این دیدار کنفرانسی خبری برگزار کردند و طی آن لیبرمن اعلام کرد که موافقت تمامی رهبران ائتلاف آبی سفید با طرح پیشنهادی تشکیل دولت وحدت را کسب نکرده است.

گانتز اظهار داشت که در دیدار با لیبرمن به بررسی دیدگاه‌ها و نظرات مختلف در مورد تشکیل دولت وحدت پرداخته و هفته آینده مجددا با او دیدار خواهد کرد.

گانتز با اشاره به اینکه نتانیاهو قصد دارد انتخابات را به دور سوم بکشاند، تاکید کرد که هر طرحی را برای تشکیل دولت وحدت به شرطی که با اصول حزب متبوعش تضاد نداشته باشد، بررسی خواهد کرد.

این در حالی است که روزنامه "اسرائیل الیوم" دو روز پیش مدعی شد که رهبران ائتلاف "آبی سفید" با تشکیل دولت وحدت با نتانیاهو موافقت کرده و از گزینه تشکیل دولت اقلیت با مشارکت احزاب عربی منصرف شده‌اند.

این روزنامه افزود که ترور بهاء ابوالعطا فرمانده ارشد گروهان‌های قدس و پاسخ موشکی مقاومت، مستقیما بر نظام سیاسی رژیم صهیونیستی تاثیرگذار بوده است.

"اسرائیل الیوم" مدعی شد که برآوردها حاکی از آن است که رهبران 3 حزب لیکود، ائتلاف آبی سفید و "اسرائیل خانه ما" با پیشنهاد رئیس رژیم صهیونیستی مبنی بر تشکیل دولت وحدت و نوبتی شدن نخست وزیری بین نتانیاهو و بنی گانتز (به گونه‌ای که در ابتدا نتانیاهو نخست وزیر باشد) موافقت کرده‌اند.

این روزنامه اشاره کرد که ظاهرا این 3 حزب دیگر مخالفتی با مشارکت احزاب حریدی در دولت جدید ندارند.

بنی گانتز رهبر ائتلاف آبی سفید تنها چند روز دیگر برای تشکیل کابینه جدید زمان دارد و در صورتی که موفق به این کار نشود، ممکن است انتخابات به دور سوم کشیده شود.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018