صفحه-اصلى/فلسطين

دولت انگلیس به جای عذرخواهی، وعده بالفور را مایه افتخار دانست!

نیویورک ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

نماینده انگلیس در سازمان ملل تاکید کرد که کشورش به وعده بالفور که به تاسیس رژیم صهیونیستی منجر شد، افتخار می‌کند!

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کارن پیرس در کنفرانسی خبری در مقر سازمان ملل به مناسبت واگذاری ریاست شورای امنیت در ماه آینده به انگلیس در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا دولت انگلیس حاضر به عذرخواهی از ملت فلسطین به خاطر صدور وعده بالفور است یا خیر، گفت: کشورش کاملا از صدور این وعده رضایت دارد!

پیرس به نقش کشورش در کمک به موجودیت رژیم صهیونیستی به موجب اعلامیه بالفور افتخار کرد و گفت این بیانیه به طور کامل اجرا نشده است و ما خواستار تشکیل ۲ دولت در آن سرزمین هستیم.

وی در یکصد و دومین سالروز صدور اعلامیه بالفور از سوی انگلیس در پاسخ به این سوال که آیا انگلیس حاضر است به خاطر تاسیس رژیم صهیونیستی و خلع ید فلسطینیان از قلمروشان عذرخواهی کند؟ و آیا حاضر خواهید بود مسئولان شورای امنیت را برای دیدن غزه به آنجا ببرید یا تشویق کنید که این کار انجام شود؟ گفت: همانطور که گفتید مسئله اعلامیه بالفور یک مسئله ملی انگلیس است و ارتباطی به ریاست شورای امنیت ندارد اما همانطور که در یکصدمین سال این اعلامیه گفتیم بسیار مفتخریم از اینکه انگلیس برای شکل گیری موجودیت "اسرائیل" کمک کرد.

پیرس افزود: اما تنها ۵۰ درصد اعلامیه بالفور اجرایی شده و بخش دیگر آن که مربوط به فلسطین است، باید مورد توجه قرار گیرد. ما همچنان بر این عقیده ایم که تشکیل ۲ دولت، راه حل این مسئله است و "اسرائیل" و فلسطین می توانند در کنار هم زندگی کنند.

وی درباره بازدید از غزه هم گفت در حال حاضر برنامه ای در این باره نیست اما خودم به واسطه مسئولیت هایی که در وزارت خارجه انگلیس داشته ام از آنجا دیدن کرده ام. در صورتی که این ماموریت تصویب شود باید شامل دیدن از "اسرائیل" هم باشد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018