صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

پیش‌بینی تحلیلگر سیاسی از کشیده شدن انتخابات کنست به دور سوم

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

تحلیلگر اسرائیلی شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرد که تلاش‌های بنی گانتز رئیس ائتلاف آبی سفید برای تشکیل دولت جدید همانند نتانیاهو بی‌نتیجه بماند و در نهایت این رژیم شاهد برگزاری انتخابات سوم باشد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "عمیت سیگال" اظهار داشت که نسبت به احتمال تشکیل دولت جدید خوش‌بین نیست و در صورت برگزاری انتخابات سوم، احتمال می‌دهد میزان مشارکت در انتخابات بیشتر شود، زیرا اسرائیلی‌ها این بار می‌خواهند تکلیف روشن شود و احزاب اسرائیلی قادر به تشکیل دولت باشند.

با این حال او احتمال بسیار کمی هم داد که گانتز با نوبتی شدن نخست وزیری با نتانیاهو و اینکه در مرحله اول او (نتانیاهو) نخست وزیر باشد، موافقت کند.

گانتز از هفته گذشته مامور تشکیل دولت شده و تاکنون دیدارهایی هم با احزاب اسرائیلی از جمله نتانیاهو رهبر لیکود، آویگدور لیبرمن رهبر حزب "اسرائیل خانه ما" و رهبران لیست مشترک عربی داشته است اما تاکنون به نتیجه خاصی نرسیده است.

در صورتی که او در مهلت 28 روزه‌ای که رئیس رژیم صهیونیستی به او داده، موفق به تشکیل دولت جدید نشود، این رژیم در مدت زمان کمتر از یک سال شاهد برگزاری سومین انتخابات خواهد بود.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018