صفحه-اصلى/فلسطين

موافقت عباس با برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که حنا ناصر رئیس کمیته مرکزی انتخابات او را در جریان موافقت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رهبر جنبش فتح با برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاست تشکیلات خودگردان قرار داده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه در کنفرانسی مطبوعاتی پس از نشست امروز رهبران گروه‌های فلسطینی با رئیس کمیته مرکزی انتخابات در شهر غزه، تاکید کرد که جنبش متبوعش به برگزاری انتخابات سراسری در نوار غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی پایبند است.

هنیه ضمن اشاره به اصرار جنبش متبوعش بر برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و تشکیلات خودگردان به طور همزمان و جامع، از استقبال برخی کشورهای عربی و اتحادیه عرب از موضع حماس در رابطه با برگزاری انتخابات در فلسطین خبر داد و گفت این طرف‌ها برای کنار زدن موانع موجود و نظارت بر روند انتخابات اعلام آمادگی کردند.

حنا ناصر هم پس از این نشست اعلام کرد که در مسیر برگزاری انتخابات گام برمی‌داریم و تمامی موانع موجود بر سر راه آن را با هماهنگی و همکاری گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی کنار می‌گذاریم.

لازم به ذکر است که آخرین انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در سال ۲۰۰۵ و آخرین انتخابات مجلس قانونگذاری نیز در سال ۲۰۰۶ برگزار شد که جنبش حماس پیروز آن شد.

ابو الغیط دبیرکل اتحادیه عرب هفته گذشته در گفتگوی تلفنی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که این اتحادیه هیاتی را به منظور نظارت بر روند برگزاری انتخابات به فلسطین خواهد فرستاد.

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018