صفحه-اصلى/فلسطين

یک مسئول سازمان ملل خواستار تحقیق در مورد حمله اخیر به غزه شد

نیویورک ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

یک مسئول سازمان ملل خواستار انجام تحقیقات مستقل در مورد حملات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و شهادت ده ها فلسطینی طی آن شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جیمی مک گولدریک هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل و معاون نیکولای ملادینوف هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه خاطر نشان کرد که 34 نفر در حملات 12 تا 14 ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیدند و کاملا واضح است که چه فاجعه ای رخ داد و در یکی از حملات اعضای یک خانواده به کلی به شهادت رسیدند.

مک گولدریک اظهار داشت که باید تحقیقاتی مستقل و شفاف در مورد این حوادث انجام شود.

وی در رابطه با تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر مشروع بودن شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین گفت که این (شهرک سازی) نقض صریح قوانین بین المللی و مانعی اساسی بر سر راه صلح دائم است و این مسئله مایه تاسف است.

این مسئول سازمان ملل تاکید کرد که تمدید 3 ساله مدت فعالیت آژانس آنروا اقدامی بسیار مهم  است.

شورای امنیت ماه گذشته با 170 رای موافق، دو رای مخالف و 7 رای ممتنع، مدت فعالیت آژانس آنروا را تا سال 2023 تمدید کرد.

مک گولدریک خاطر نشان کرد که آژانس آنروا هم اکنون 89 میلیون دلار کسری بودجه دارد و برخی کشورها نیز متعهد به پرداخت 110 میلیون دلار شده اند اما هنوز این مسئله محقق نشده است.

وی اوضاع جاری در نوار غزه را نیز بسیار فاجعه بار خواند و گفت هفته گذشته از این باریکه بازدید کردم و مردم آن ناامید هستند و از محاصره ظالمانه به ستوه آمده اند.

جیمی مک گولدریک در رابطه با اوضاع داخلی فلسطین نیز گفت که مسئله تحقق آشتی ملی بین فتح و حماس همچنان دور از دسترس است هرچند پیشرفت هایی در زمینه برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین انجام شده است.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018