صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

هر موشک سامانه گنبد آهنین چقدر برای رژیم صهیونیستی هزینه دارد؟!

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رژیم صهیونیستی همواره به سامانه هوایی خود موسوم به گنبد آهنین می باید و آن را ابزاری کارآمد برای مقابله با موشک و راکت های شلیک شده به سمت اراضی اشغالی به ویژه در مرزهای جنوبی می داند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نکته قابل توجه این است که این سامانه به رغم تمامی هزینه های هنگفتی که برای ارتش رژیم صهیونیستی دارد، نتوانسته آنگونه که باید با موشک های مقاومت مقابله کند و در بیشتر درگیری ها و عملیات ها بخش عمده ای از موشک ها و راکت های شلیک شده به اهداف صهیونیستی اصابت کرده اند.

سامانه گنبد آهنین بامداد شنبه چند موشک که هر یک از آنها 10 هزار دلار قیمت دارند را برای منهدم کردن چند موشک شلیک شده از سوی نوار غزه بکار گرفت.

یک رسانه صهیونیستی اعتراف کرده که شلیک 6 موشک کوچک مقاومت فلسطین در غزه برای ارتش این رژیم 140 هزار دلار هزینه به همراه داشته است.

پایگاه خبری عبری زبان "حدشوت 24" در گزارشی در این باره اعتراف کرد که سامانه هوایی " گنبد آهنین" به نقل از یکی از سخنگویان ارتش صهیونیستی خبر داد : بعد از فعال شدن هشدار حمله موشکی از سوی نوار غزه، سامانه گنبد آهنین چندین موشک را برای رهگیری این موشک ها به کار گرفت.

این پایگاه خبری تاکید کرد در حالی گنبد آهنین در این دور از اقدام پدافندی 140  هزار دلار خرج روی دست ارتش گذاشته که دو موشک شلیک شده از داخل نوار غزه حداکثر 30 دلار ارزش داشتند.

به اعتقاد کارشناسان صهیونیست، صرف بکارگیری گنبد آهنین برای اقتصاد این رژیم بسیار هزینه‌بر است، زیرا این سامانه خود حدود 50 میلیون دلار قیمت داشته و شلیک هر موشک از آن 62 هزار دلار هزینه دارد.

رووین بیداتسور، استاد دانشگاه تل آویو در مقاله ای که در روزنامه هاآرتص منتشر شد اعتراف کرد فاصله هزینه ای بسیار زیادی بین دو طرف وجود دارد،  زیرا در بهترین شرایط موشک فلسطینیان  تا حداکثر 1000 دلار قیمت دارد و  این قیمت با ارزش موشک های سامانه گنبد آهنین اصلا قابل مقایسه نیست.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018