صفحه-اصلى/فلسطين

روزنامه اسرائیلی:

شاید ترامپ قبل از تشکیل دولت آینده از معامله قرن رونمایی کند

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

روزنامه عبری زبان "اسرائیل هیوم" امروز یکشنبه اعلام کرد که احتمال دارد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قبل از تشکیل دولت آینده رژیم صهیونیستی رسما از طرح صلح خود موسوم به معامله قرن رونمایی کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این روزنامه اشاره کرد که ترامپ تصمیم خود در مورد رونمایی از معامله قرن یا به تعویق انداختن آن تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر 2020 را به زودی اتخاذ خواهد کرد.

"اسرائیل هیوم" مدعی شد که معامله قرن از حدود یک سال پیش کاملا آماده شده است و ترامپ تاکنون به طور کامل از آن رونمایی نکرده تا اینگونه برداشت نشود که قصد مداخله در روند انتخابات کنست رژیم صهیونیستی را دارد، زیرا این کار واکنش‌های مختلفی را در پی خواهد داشت.

روزنامه مذکور اشاره کرد که کاخ سفید منتظر پایان بحران سیاسی رژیم صهیونیستی و تشکیل دولت آینده این رژیم است تا تصمیم نهایی را در مورد معامله قرن اتخاذ کند.

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا اخیرا در گزارشی اعلام کرد که طرح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن به سبب ادامه بحران سیاسی رژیم صهیونیستی و مخالفت قاطع فلسطینیان، شانس چندانی برای موفقیت ندارد.

فرستاده رئیس جمهور آمریکا در روند سازش در خاورمیانه نوامبر گذشته اعلام کرد که برای همیشه کاخ سفید را ترک کرده و دیگر هیچ وقت بازنخواهد گشت.

"جیسون گرینبلات" مهندس معامله قرن در توئیتی تاکید کرد که "امروز آخرین روز من در کاخ سفید است، تشکر از رئیس ترامپ و تمامی کسانی که به من در دولت آمریکا اعتماد کردند، این برای من مایه افتخار بود که به کشور عزیزم خدمت کنم."

تحلیلگران و کارشناسان استعفای او را دلیلی بر شکست طرح صلح آمریکا می‌دانند.

ترامپ تاکنون بارها زمان رونمایی از معامله قرن را به تعویق انداخته است و در حالی که قرار بود این طرح پس از انتخابات کنست رژیم صهیونیستی و تشکیل دولت جدید این رژیم اعلام شود، باز هم عدم تشکیل دولت صهیونیستی و بحران سیاسی کنونی "اسرائیل" بهانه‌ای برای تعویق زمان رونمایی معامله قرن شد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018