صفحه-اصلى/فلسطين

در واکنش به افتتاح دفتر تجاری برزیل در قدس؛

فلسطین خواستار نشست فوری اتحادیه عرب شد

قاهره ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

فلسطین در واکنش به افتتاح دفتر تجاری برزیل در شهر قدس اشغالی، خواستار برگزاری نشست فوری اتحادیه عرب برای رسیدگی به این موضوع شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هدف از برگزاری این نشست، بحث و بررسیی اقدامات و راهکارهای کشورهای عربی در قبال این اقدام غیرقانونی برزیل است.

دیاب اللوح نماینده فلسطین در اتحادیه عرب اظهار داشت که در این نشست باید ساز و کارهای اجرایی بازدارنده برای صرف نظر برزیل از این اقدام خود ارائه شود.

اللوح تاکید کرد که این اقدام برزیل نقض خطرناک قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی و زیر پا گذاشتن قطعنامه‌های اتحادیه عرب است.

وی تصریح کر که تشکیلات خودگردان بارها به برزیل در مورد چنین اقداماتی و خدشه وارد کردن به جایگاه قانونی شهر قدس اشغالی هشدار داده بود.

در مراسم افتتاح دفتر تجاری برزیل در قدس اشغالی در روز یکشنبه گذشته "ادواردو بولسونارو" پسر رئیس جمهور برزیل و عضو پارلمان این کشور نیز حضور داشت.

وی تصریح کرد که کشورش به زودی سفارت خود را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل می‌کند و این امری کاملا طبیعی است.

"ادواردو بولسونارو" مدعی شد که پدرش همچنان روی حرف خود در رابطه با انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالی است.

بولسونارو افزود که ما نیز مانند کشورهای آمریکای لاتین این کار را انجام خواهیم داد و اگر این کار را نکنیم، باید از خودمان خجالت بکشیم.

این در حالی است که رئیس جمهور برزیل آوریل گذشته بار دیگر تاکید کرد که موضع خود را در مورد انتقال سفارت کشورش از تل آویو به قدس اشغالی تغییر نداده است.

ژایر بولسونارو در گفتگو با رادیو محلی برزیل تصریح کرد که به زودی سفارت کشورش را به قدس اشغالی منتقل می‌کند.

بولسونارو اظهار داشت که وعده انتخاباتی خود را بالاخره عملی خواهد کرد و افتتاح دفتر نمایندگی برزیل در قدس، پیش‌زمینه این اقدام خواهد بود.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018