صفحه-اصلى/فلسطين

افشای جزئیاتی تازه از عملیات "لبه شمشیر" در برنامه "ما خفی اعظم"

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

برنامه مستند "ما خفی اعظم" که از شبکه الجزیره پخش می‌شود، شامگاه یکشنبه به افشای جزئیات تازه‌ای از عملیات "لبه شمشیر" پرداخت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عملیات لبه شمشیر به عملیاتی اطلاق می‌شود که طی آن گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با نیروهای سری و نخبه ارتش رژیم صهیونیستی که به شرق خان یونس نفوذ کرده بودند، مقابله کرد و در نهایت ضربه سختی به این نیروها وارد کرد و ضمن شکست عملیات آن‌ها، فرمانده این نیروها را هم به هلاکت رساند.

"ابو انس" از فرماندهان یگان اطلاعات گردان‌های قسام در گفتگو با برنامه "ما خفی اعظم" فاش کرد که یگان سری ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به "سیرت متکال" قصد داشت یک سیستم جاسوسی را روی شبکه ارتباطی مقاومت فلسطین در غزه نصب کند.

به رغم اینکه رژیم صهیونیستی پس از شکست این عملیات به هر شیوه‌ای تلاش کرد تا اثری از این سیستم جاسوسی باقی نگذارد، اما الجزیره تصاویری از این سیستم که گردان‌های قسام پس از حفاری توانسته به آن دست یابد، منتشر کرد.

در فیلم منتشر شده کیسه‌هایی نظامی دیده می‌شود که در داخل آن ابزار حفاری، چند قبضه کلت مجهز به صدا خفه کن و ابزارهایی برای خفه کردن صدای دستگاه‌ها هنگام کار وجود دارد.

همچنین همانگونه که "ابو سلمان" یکی از مهندسان بخش تکنولوژی گردان‌های قسام در این ویدیو اشاره می‌کند، شبکه ارتباطات ویژه مقاومت فلسطین در غزه توانسته با بکارگیری یک سامانه حمایت خودکار مجهز به سیستم‌های امنیتی و یگان‌های نظارت و تحلیل قواعد و معادلات نبرد با دشمن را کاملا تغییر دهد.

گردان‌های قسام تصاویری از شماری از افراد یگانی که از داخل یکی از تونل‌های سری بر شبکه ارتباطی ویژه مقاومت نظارت می‌کند، منتشر کرده است.

برنامه "ما خفی اعظم" از یک سیستم جاسوسی اسرائیلی که توسط جاسوسان در منطقه زوایده جاسازی شده بود و مقاومت با وجود شهادت شماری از مبارزان خود در جریان این عملیات، توانست این پروژه اطلاعاتی را به شکست بکشاند، پرده برداشته است.

همچنین مهندسان قسام موفق شدند سیستم‌های یگان سری ارتش رژیم صهیونیستی را هک کرده و به مکالمات ضبط شده توسط آن دست یابند که از همین طریق توانستند عناصر این یگان سری اسرائیلی و محل آموزش آنان و ماموریت‌ها و مکان‌های تردد آنان را شناسایی کنند و تحقیقات انجام شده ثابت می‌کند که این یگان اسرائیلی با استفاده از ابزارها و تجهیزاتی تحت پوشش یک نهاد بشردوست بین‌المللی وارد غزه شده است.

شکست عملیات

برنامه "ما خفی اعظم" توانسته به فایل‌های صوتی سری مکالمات عناصر یگان نخبه ارتش رژیم صهیونیستی هنگام فرار از شرق خان یونس پس از اینکه دستشان رو شد، دست یافته است.  در این فایل‌های صوتی صدای تیراندازی نیروهای اسرائیلی که به شهادت نور برکه از فرماندهان گردان‌های قسام و شماری دیگر از مبارزان قسامی و هلاکت فرمانده نیروهای اسرائیلی و معاون او انجامید، شنیده می‌شود.

پس از شناسایی نیروهای سری اسرائیلی، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی وارد عمل شده و شرق خان یونس را هدف حملات گسترده قرار می‌دهند تا نیروهای اسرائیلی بتوانند از این منطقه فرار کرده و دست مبارزان قسام به آن‌ها نرسد.

ابو جعفر یکی از مبارزان قسام که به سمت نیروهای یگان سری ارتش صهیونیستی تیراندازی کرده است، می‌گوید که متوجه توقف اتوبوس در مکان‌های مختلفی شده که افراد ناشناسی از آن پیاده شدند و پس از گفتگو با آن‌ها یکی از این افراد با لهجه محلی با او سخن گفته است.

عناصر یگان ویژه اسرائیلی هنگام معرفی خود از هویت‌های فلسطینی و گواهینامه فلسطینی مربوط به افرادی حقیقی استفاده کردند که همگی از یک خانواده در غزه با همان ویژگی‌ها و سن‌هایی بودند که آن‌ها اعلام کرده بودند.

آن‌ها حتی از اتوبوسی آبی رنگ استفاده کردند که این خانواده فلسطینی نیز چنین اتوبوسی داشته و آن‌ها به عمد آن را طوری رنگ کرده بودند که قدیمی به نظر برسد و در داخل آن پیشرفته‌ترین سیستم‌های اطلاعاتی جاسازی کرده بودند و پس از تعقیب اتوبوس، مبارزان قسام به مدت 40 دقیقه سرنشینان آن را مورد بازجویی قرار دادند تا اینکه درگیری و تبادل آتش بین آن‌ها آغاز شد.

محمود مرداوی تحلیلگر امور رژیم صهیونیستی در رابطه با سکوت این رژیم در مورد این عملیات تاکید کرده که ارزش یگان ویژه و سری ارتش رژیم صهیونیستی در مخفی و سری بودن هویت اعضای آن است، زیرا این رژیم میلیون‌ها دلار برای این یگان و سری ماندن آن هزینه کرده است، بنابراین از درز هرگونه اطلاعاتی در مورد این یگان خودداری می‌کند تا بتواند همچنان به فعالیت خود ادامه دهد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018