صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

روزنامه اسرائیلی:این افراد تحت تعقیب دیوان کیفری بین‌المللی خواهند بود

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

دیوان کیفری بین المللی اعلام کرده که به زودی تحقیقاتی را در مورد جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین انجام خواهد داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه عبری زبان "یدیعوت احرونوت" تاکید کرد که دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی ظرف مدت 120 روز دیگر تحقیقات در مورد دست داشتن مقامات اسرائیلی در جنایت‌های جنگی را آغاز خواهد کرد.

این روزنامه امروز یکشنبه بیان کرد که از جمله کسانی که با آغاز تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت، می‌توان به بنیامین نتانیاهو، آویگدور لیبرمن، بنی گانتز، اویو کوخاوی و افرادی دیگر اشاره کرد.

یدیعوت احرونوت اشاره کرد که دادگاه جنایی بین‌المللی مقامات اسرائیلی را که در جنگ 2014 علیه باریکه غزه مشارکت داشتند، به اتهام ارتکاب جنایت جنگی علیه مردم غیرنظامی بازخواست و محاکمه خواهد کرد.

این روزنامه تاکید کرد که تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی تنها منحصر به حوادث و اتفاقات جنگ 41 روزه غزه نخواهد بود، بلکه تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه و تظاهرات بزرگ بازگشت در مرزهای غزه را نیز شامل خواهد شد.

به گفته این روزنامه، رژیم صهیونیستی به شدت مخالفت این اقدام دیوان کیفری بین‌المللی است و وزارت خارجه این رژیم امروز جلسه ویژه‌ای را برای بررسی چگونگی مقابله با این اقدام برگزار خواهد کرد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018