صفحه-اصلى/فلسطين

2019، بدترین سال برای اقتصاد غزه

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رئیس کمیته مردمی مقابله با محاصره غزه تاکید کرد که سال 2019 به سبب محاصره 13 ساله نوار غزه که تمامی بخش‌های زندگی را تحت تاثیر قرار داده است، بدترین سال برای اقتصاد این باریکه بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جمال خضری امروز دوشنبه در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد که وضعیت غزه بسیار سخت و ناگوار است که محاصره این باریکه بیشترین تاثیر را بر بخش اقتصاد آن گذاشته است.

خضری به آمار و ارقامی وحشتناک در مورد وضعیت غزه اشاره و تاکید کرد که هم اکنون حداقل 250 هزار نفر در این باریکه بیکار هستند و 85 درصد از ساکنان این منطقه زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

وی عنوان کرد که میزان تولید کارخانه‌ها در نوار غزه به سبب محاصره و محدودیت‌های موجود بر سر راه صادرات و واردات، به 20 درصد کاهش یافته است.

این مسئول فلسطینی اظهار داشت که فعالیت 80 درصد از مراکز اقتصادی متوقف شده است و مراکزی هم که هنوز فعالیت می‌کنند، میزان تولیدشان به زیریی 50 درصد رسیده است.

به گفته جمال خضری، خسارت‌های مستقیم و غیرمستقیم بخش اقتصاد غزه در نتیجه محاصره در پایان سال جاری به حدود 100 میلیون دلار در ماه رسیده است.

خضری اشاره کرد که هنوز هم 20 درصد از خانه‌های ویران شده در جنگ 51 روزه غزه در تابستان سال 2014 بازسازی نشده و صاحبان این خانه‌ها شرایط بسیاری سختی دارند.

وی خواستار مداخله فوری نهادهای بین‌المللی، اسلامی و عربی برای نجات غزه و جلوگیری از وقوع یک فاجعه بزرگ انسانی در این باریکه شد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018