صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

در واکنش به توافق دریایی ترکیه و لیبی؛

رژیم صهیونیستی: تمایلی به رویارویی نظامی با ترکیه نداریم

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مقامات رژیم صهیونیستی در واکنش به امضای توافق دریایی بین ترکیه و لیبی اعلام کردند که تل آویو تمایلی به تقابل نظامی با آنکارا ندارد.

مقامات اسرائیلی ضمن اعلام مخالفت با توافقنامه امضا شده بین ترکیه و لیبی، تاکید کردند که این رژیم تمایلی ندارد برای رویارویی نظامی با آنکارا کشتی جنگی به آب‌های مدیترانه اعزام کند.

در همین راستا، "یسرائیل کاتس" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد که نتانیاهو جمعه گذشته به رئیس جمهور قبرس ابلاغ کرد که مخالف توافق آنکارا و طرابلس است و آن را غیرقانونی می‌داند.

کاتس افزود که نتانیاهو هفته آینده راهی یونان خواهد شد تا با مقامات این کشور در مورد احداث خط انتقال گاز به منظور صادر کردن گاز رژیم صهیونیستی به اروپا گفتگو کند.

ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی روز ۲۷ نوامبر (چهارشنبه ششم آذر) دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و نظامی و کاهش محدودیت در مرزهای دریایی ۲ کشور را امضا کردند که با مخالفت مصر، یونان و قبرس همراه بوده است.

گفتنی است که کشتی‌های ترکیه اخیرا یک کشتی تحقیقاتی و اکتشافی اسرائیلی وابسته به وزارت انرژی رژیم صهیونیستی را که در حال جست‌و‌جو در آب‌های قبرس بود، وادار به ترک این منطقه کردند.

کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی  به نقل از مقام‌های رسمی و مطلع در تل‌‌آویو عنوان کرد که کشتی اسرائیلی در حال انجام ماموریتی محرمانه در منطقه مذکور بود، که توسط نیروی دریایی ترکیه به عقب هدایت شد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018