صفحه-اصلى/فلسطين

اسارت بیش از 100 معلول فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

رام الله ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که هم اکنون بیش از 100 معلول فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این هیات اشاره کرد که این افراد دچار معلولیت کامل یا  جزئی هستند و برخی از آن ها از مشکلات عقلی و جسمی برخوردارند.

عبدالناصر فروانه رئیس بخش مطالعات و مستندسازی هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین امروز سه شنبه در بیانیه ای مطبوعاتی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با بازداشت افراد معلول تمامی توافقنامه های بین المللیبه ویژه معاهده حقوق افراد معلول را زیر پا گذاشته است.

فروانه اظهار داشت که رژیم صهیونیستی نه تنها حقوق این افراد را رعایت نمی کند و به قوانین بین المللی در مورد آن ها پایبند نیست، بلکه نیازهای اساسی آنان را نیز تامین نمی کند و حتی به نهادهای بین المللی هم اجازه نمی دهد نیازهای ضروری آنان را  تامین کنند.

وی تصریح کرد که برخی از این افراد در حالی بازداشت شده اند که به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی زخمی شده بودند و برخی نیز هنگامی که در بیمارستان ها بستری بودند یا در حال انتقال به بیمارستان با آمبولانس بودند، بازداشت شدند.

هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین تاکید کرد که اسرای معلول فلسطینی همانند دیگر اسرا بارها در زندان های رژیم صهیونیستی تحت شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفتند.

این هیئت خواستار مداخله فوری جامعه بین الملل  به ویژه در روز جهانی معلولین برای آزادی این افراد از زندان های رژیم صهیونیستی و احقاق حقوق مشروع و انسانی آنان شد.

فروانه خواستار اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی به منظور آزادی اسرای معلول فلسطینی و تامین یک زندگی شایسته و شرافتمندانه برای آنان شد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018