صفحه-اصلى/فلسطين

افزایش 70 درصدی شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در سال 2019

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رژیم صهیونیستی به رغم مخالفت گسترده جامعه بین‌الملل، نه تنها شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین را متوقف نکرد، بلکه روند آن را توسعه هم بخشیده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، به گفته منابع حقوقی داخلی و بین‌المللی، شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین در سال 2019 افزایشی 70 درصدی داشته است.

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در سال جاری طرح ساخت 10 هزار واحد مسکونی را تصویب کرده است. این در حالی است که طی دو سال گذشته در مجموع با ساخت 6800 واحد مسکونی در اراضی اشغالی موافقت شده بود.

آمارهای ارائه شده از سوی جنبش اسرئیلی "صلح اکنون" نشان می‌دهد که هم اکنون 132 شهرک صهیونیست‌نشین و 212 مجتمع شهرک‌نشینی در کرانه باختری احداث شده که 428 هزار صهیونیست در آن سکونت دارند.

رژیم صهیونیستی از طرفی با سرعت در حال توسعه شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری است و از طرفی هم در تلاش است تا در آینده نزدیک تمامی این شهرک‌ها که بخش عمده کرانه باختری را شامل می‌شود، به اراضی تحت سیطره خود ملحق کند.

نتانیاهو روز گذشته باز هم متعهد شد که به زودی بخش‌هایی از کرانه باختری از جمله تمامی شهرک‌های صهیونیستی واقع در این منطقه را به مناطق تحت سیطره خود ملحق کند. او گفته به دنبال این است تا موافقت دولت آمریکا را هم با این اقدام کسب کند.

شورای امنیت سازمان ملل اواخر سال 2016 با صدور قطعنامه 2334 بار دیگر هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را غیرقانونی اعلام و بر ضرورت تخلیه فوری تمامی شهرک‌های صهیونیستی احداث شده در کرانه باختری تاکید کرد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018