صفحه-اصلى/فلسطين

تاکید گروه های فلسطینی بر تلاش برای حل اختلافات از طریق گفتگو

مسکو ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

گروه های فلسطینی شرکت کننده در گفتگوهای مسکو بر ضرورت تلاش مشترک و یکپارچه برای حل اختلافات و تناقضات موجود از طریق گفتگو تاکید کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دور اول گفتگوهای گروه های فلسطینی در مسکو شامگاه دیروز دوشنبه برگزار شد. رهبران و نمایندگان 10 گروه فلسطینی شرکت کننده در این گفتگوها بر پایبندی خود به توافقنامه آشتی ملی قاهره در سال 2017 تاکید کرده و نسبت به افزایش دخالت های خارجی برای جلوگیری از تحقق وحدت ملی فلسطین ابراز نگرانی کردند.

در بیانیه پایانی دور اول گفتگوهای گروه های فلسطینی در مسکو آمده است که ما بر نزدیک کردن دیدگاه ها و نقطه نظرات و مخالفت با دودستگی و اختلافات داخلی و سخن گفتن از ناممکن بودن غلبه بر این اختلافات تاکید می کنیم.

موسسه مطالعات شرقی وابسته به وزارت خارجه روسیه از 10 گروه فلسطینی برای شرکت در نشست های مسکو دعوت به عمل آورده است. هدف از این نشست و گفتگوها، بحث و بررسی پرونده های داخلی فلسطین به ویژه پرونده آشتی ملی است. این گفتگوها دو روز به طول می انجامد.

در همین راستا، ماهر طاهر مسئول دایره سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین و نماینده این جنبش در گفتگوهای مسکو اظهار داشت که روسیه درصدد نقش آفرینی حقیقی برای پایان شکاف و اختلافات داخلی فلسطین است.

وی از جنبش های فتح و حماس خواست برای پایان مرحله دودستگی جدیت بیشتری از خود نشان دهند تا فلسطینیان همه با هم علیه دشمن صهیونیستی در یک جبهه قرار گیرند.

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018