صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

وزیر خارجه عمان: "اسرائیل" یکی از "کشورهای" منطقه خاورمیانه است

مونیخ _ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

وزیر خارجه عمان امروز شنبه اظهار داشت که رژیم صهیونیستی یکی از کشورهای منطقه خاورمیانه است که نمی توان آنرا نادیده گرفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "یوسف بن علوی" در گفتگو با خبرگزاری "دویچه وله" آلمان در حاشیه مشارکتش در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد که کشور متبوعش نقش میانجی صلح برای نزدیک کردن دیدگاه های طرفین فلسطینی و اسرائیلی به منظور دستیابی به صلح در منطقه خاورمیانه را ایفا می کند.

وی افزود:« ما از مدتها قبل "اسرائیل" را یکی از کشورهای خاورمیانه می دانیم؛ هر چند که اسرائیل در حال حاضر به این مساله اهمیتی نمی دهد.»

بن علوی خاطر نشان کرد که «شاید اسرائیل از این می ترسد که در صورت معرفی خود به عنوان یکی از کشورهای خاورمیانه، تبعات و پیامدهایی را متحمل خواهد شد.»

وزیر خارجه عمان تاکید کرد که سیاست این کشور مبتنی بر استقلال و بی طرفی است و این مساله حتی جمهوری اسلامی ایران را نیز شامل می شود.

گفتنی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه گذشته با یوسف بن علوی در حاشیه نشست صلحی در ورشو ـ پایتخت لهستان ـ دیدار کرده بود. نتانیاهو در این دیدار که به فاصله چند ماه پس از سفر وی به عمان و دیدارش با سلطان قابوس در اواخر ماه اکتبر سال 2018 برگزار شد، از نزدیکی به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس استقبال کرده بود.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018