صفحه-اصلى/فلسطين

مقامات سابق اروپایی خواستار مخالفت با معامله قرن شدند

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مقامات سابق اروپایی ضمن اعلام مخالفت قاطع با طرح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن، از اتحادیه اروپا خواستند مخالفت خود را با این طرح اعلام کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، 25 وزیر خارجه، 6 نخست وزیر سابق اروپایی و دو دبیرکل سابق ناتو با امضای یادداشتی مخالفت قاطع خود با معامله قرن را اعلام کردند.

از جمله امضا کنندگان این یادداشت می توان از جان مارک ایرولت نخست وزیر سابق فرانسه، کارل بیلدت نخست وزیر سابق سوئد، دزیمیر سیموشوویچ نخست وزیر سابق لهستان، ماسیمو دالیماو نخست وزیر سابق ایتالیا، گی ورهوفشتات نخست وزیر سابق بلژیک و داشیان سیولوس نخست وزیر سابق رومانی نام برد.

همچنین ویلی کلیز و خاویر سولانا دو دبیرکل سابق ناتو، ماری رابنسون رئیس جمهور سابق ایرلند، دیوید میلیباند و جک استراو دو وزیر خارجه سابق انگلیس نیز این یادداشت را به امضا رسانده اند. این یادداشت برای اتحادیه اروپا و دولت های اروپایی و روزنامه گاردین انگلیس نیز ارسال شده است.

این مسئولان اروپایی در این یادداشت خواستار مقابله با طرح صلح ترامپ موسوم به معامله قرن و هر طرح دیگری شدند که متضمن تشکیل کشور مستقل فلسطین در کنار "اسرائیل" با یک پایتخت مشترک (قدس) نباشد. آن ها در این یادداشت تاکید کرده اند که زمان آن رسیده تا اروپا بر اصول و مبانی اساسی صلح بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی استوار باشد.

در این یادداشت همچنین آمده است که متاسفانه دولت کنونی آمریکا از سیاست های ثابت و اصولی قبلی آمریکا دور شده است. آن ها همچنین شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را مورد انتقاد قرار دادند.

مسئولان سابق اروپایی تاکید کرده اند که واشنگتن کاملا نسبت به توسعه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین به ویژه کرانه باختری و قطع میلیون ها دلار کمک مالی ویژه برای فلسطینیان بی خیال است و از آن چشم پوشی می کند که این مسئله می تواند امنیت و ثبات در اروپا را هم بر هم بزند.

این در حالی است که روزنامه واشنگتن پست اخیرا فاش کرد که معامله قرن به هیچ وجه شامل تشکیل کشور مستقل فلسطین نخواهد بود.

همچنین پایگاه خبری عبری زبان والا نیز به نقل از برخی منابع که با جرد کوشنر داماد و مشاور ترامپ سخن گفته اند، اعلام کرده است که معامله قرن به دنبال پیوند بین صلح و بهبود اوضاع اقتصادی فلسطینیان و شناسایی "اسرائیل" از سوی کشورهای عربی و پذیرش فلسطینیان به عنوان یک دولت خودگردان است و نه کشوری مستقل.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018