صفحه-اصلى/فلسطين

فلسطین برنده مسابقات بین المللی هوش مصنوعی در آمریکا

واشنگتن ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

تیم فلسطین در مسابقات بین المللی هوش مصنوعی در آمریکا در هر دو رده سنی کودکان و بزرگسالان رتبه نخست را کسب کرد و برنده این مسابقات شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت آموزش و پرورش فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد که طرح "رنا خیر" معلم فلسطینی دبیرستان دخترانه العوده در بیت لحم و سلنا قمصیه دختر و دانش آموز او تحت عنوان "عکس هایم زبان حال من است" به عنوان بهترین طرح و اثر در این مسابقات برگزیده شد

تیم فلسطین با این طرح با کارشناسان بخش صنعت و شرکت های بزرگ تکنولوژی رقابت کرد و مقام اول را هم کسب کرد. این طرح به بیان استعداد و توانایی دانش آموزان فلسطینی در رده های سنی 6 تا 12 سال از طریق تحلیل و تفسیر تصاویر کشیده شده توسط آنان می پردازد.

مروان عورتانی وزیر آموزش و پرورش فلسطین تاکید کرد که این پیروزی ارزشمند برای تیم فلسطین به جهانیان ثابت کرد که ملت فلسطین با تکیه بر علم، نوآوری و برتری، بزرگتر از هر توطئه ای است که علیه آن چیده می شود.

در این مسابقات هزاران کودک، پدر و مادر و معلمان آن ها از 13 کشور دنیا در زمینه هوش مصنوعی شرکت داشتند. تیم فلسطین برای اولین بار است که در این مسابقات حاضر می شود.

این مسابقات در 3 مرحله برگزار شد: نخست: فراگیری مفاهیم هوش مصنوعی، دوم: طراحی ساز و کارهای فعالیت ربوت ها و سوم: حل یکی از مشکلات جامعه از طریق برنامه ای که تکنولوژی هوش مصنوعی در آن بکار رفته است.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018