صفحه-اصلى/فلسطين

آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در غزه

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مذاکرات برای آرام‌سازی اوضاع بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه تحت نظارت مصر، قطر و سازمان ملل به نتیجه رسیده و آتش‌بس از ساعت 4:30 بامداد امروز به وقت فلسطین اجرا شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک منبع آگاه به شبکه ماهواره‌ای الاقصی اعلام کرد که مقاومت فلسطین اعلام کرده به شرطی که رژیم صهیونیستی به این توافق پایبند باشد، گروه‌های فلسطینی نیز به آن پایبند خواهند بود.

رژیم صهیونیستی از روز شنبه نوار غزه را آماج حملات گسترده هوایی و توپخانه ای قرار داده است که طی آن 25 فلسطینی از جمله 3 زن ( 2 زن باردار)، 2 جنین، 2 نوزاد شیرخواره و یک کودک) به شهادت رسیده و صدها نفر دیگر زخمی شدند.

مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به این جنایت ها، اقدام به موشک باران مناطق صهیونیستی کرد که طی آن 4 صهیونیست از جمله یک خاخام اسرائیلی کشته شده و ده ها نفر دیگر زخمی شدند.

مقاومت فلسطین نیز اعلام کرده که آتش بس از 4:30 بامداد امروز اجرا شده است.

ابو مجاهد سخنگوی کمیته های مقاومت فلسطین تاکید کرد که این توافق به شرطی اجرا خواهد شد که رژیم صهیونیستی به تفاهمات حاصل شده برای لغو محاصره غزه پایبند باشد و آن را نقض نکند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس شامگاه دیروز یکشنبه تاکید کرد که بازگشت آرامش به مرزهای نوار غزه در گرو پایبندی رژیم صهیونیستی به تفاهمات حاصل شده برای آتش بس در این باریکه خواهد بود.

اسماعیل هنیه تصریح کرد که شیوه واکنش مقاومت فلسطین به تجاوزات و جنایات دشمن صهیونیستی متناسب با سطح حملات این رژیم به غزه خواهد بود.

هنیه اشاره کرد که طفره رفتن رژیم صهیونیستی از اجرای تفاهمات حاصل شده موجب لبریز شدن کاسه صبر ساکنان نوار غزه شده است اما مقاومت مبارک فلسطین و در راس آن گردان های شهید عزالدین قسام قاطعانه و با اقتدار در برابر دشمن ایستاده است.

وی تصریح کرد که بازگشت مجدد آرامش به مرزهای غزه ممکن است و ادامه این آرامش در گرو میزان پایبندی رژیم صهیونیستی به تفاهمات حاصل شده و به ویژه توقف جنایات علیه تظاهرات مسالمت آمیز بازگشت خواهد بود.

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018