صفحه-اصلى/فلسطين

تاکید بر مرکزیت فلسطین و قدس در بیانیه پایانی اجلاس سازمان همکاری

مکه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

در بیانیه پایانی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی بر مرکزیت قدس و فلسطین و حق ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل خویش تاکید شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این بیانیه هرگونه تصمیم و اقدام غیرقانونی به شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به شدت محکوم شد و از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی خواسته شد تدابیر لازم را علیه کشورهایی که سفارت خود را به قدس منتقل کرده یا در این شهر دفاتر تجاری و نمایندگی دایر کرده اند، اتخاذ کنند.

سازمان همکاری اسلامی همچنین بر غیرقانونی بودن هرگونه تغییر در وضعیت قانونی و جغرافیایی بلندی های اشغالی جولان که ترامپ آن را به عنوان بخشی از "اسرائیل" به رسمیت شناخت، تاکید کرد.

پادشاه عربستان در سخنانی در آغاز این اجلاس بر مخالفت قاطع با هرگونه اقدامی که به وضعیت تاریخی و قانونی قدس لطمه بزند، تاکید کرد.

همچنین امیر کویت نیز تصریح کرد که تحولات سریع منطقه ممکن است پیامدهای خطرناکی برای امت به همراه داشته باشد و همه باید آگاه و هوشیار باشند.

از سوی دیگر، پادشاه اردن نیز تاکید کرد که فلسطینیان در شرایط اقتصادی بسیار سخت و دشواری قرار دارند و همه باید برای حمایت از آن ها وارد عمل شوند.

وزیر خارجه ترکیه هم اظهار داشت که 50 سال پس از تاسیس سازمان همکاری اسلامی، این سازمان همچنان با چالش هایی سخت و پیچیده به ویژه در مورد آینده مسئله فلسطین و وضعیت قدس مواجه است.

مولود چاووش اوغلو اشاره کرد که مسئله فلسطین همچنان مسئله اصلی و مرکزی امت اسلامی است و هرگونه طرح و توافق صلحی که به تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال 1967 به پایتختی قدس شریف منجر نشود، باطل و مردود است.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018