صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

فعالان لیکود: دوران نتانیاهو به سر آمده است

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

شماری از اعضای حزب لیکود خواستار برگزاری انتخابات ریاست این حزب و لیست انتخاباتی آن شده اند که این بیانگر تضعیف جایگاه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در داخل این حزب است، تا جایی که حتی برخی فعالان لیکود تاکید کرده اند که دوران نتانیاهو دیگر به سر آمده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در همین حال، آویگدور لیبرمن رهبر حزب "اسرائیل خانه ما" اخیرا اعلام کرد که انتخاب مجدد نتانیاهو به عنوان نخست وزیر پایبند نخواهد بود.

اواخر هفته گذشته نیز درخواستی فوری به دادگاه لیکود ارائه شد که طی آن بر ضرورت ملزم کردن نتانیاهو به عنوان رهبر این حزب و مدیریت انتخابات داخلی حزب برای برگزاری انتخابات ریاست حزب لیکود و لیست انتخاباتی آن تاکید شده است.

این درخواست را اوری پیرتس یکی از اعضای حزب لیکود ارائه داده است.

در این درخواست آمده است که به موجب قانون داخلی حزب لیکود، از زمان انحلال کنست تا برگزاری انتخابات مجدد، باید انتخابات مقدماتی ریاست حزب و لیست انتخاباتی آن برگزار شود.

پیرتس اظهار داشت که نتانیاهو ضمن بی اعتنایی به خواسته اعضای لیکود و دیگر احزاب اسرائیلی، مانع از اجرای این قانون می شود، زیرا در صورت برگزاری انتخابات، شخصیت های بارز و سرشناس دیگری با او بر سر تصدی ریاست حزب لیکود رقابت خواهند کرد.

وی تصریح کرد که نتانیاهو نتوانست پس از برگزاری انتخابات اخیر کنست دولت جدید را تشکیل دهد. او همچنین به اظهارات رهبران ائتلاف "آبی سفید" اشاره کرد که گفته اند حاضر به تشکیل دولت وحدت با شخصی غیر از نتانیاهو هستند.

این عضو کنست در ادامه افزود که نتانیاهو به عنوان رهبر کنونی لیکود سیاست هایی را در پیش گرفته که موجب تضعیف این حزب شده و علاوه بر این، با پرونده های فساد مواجه است و به زودی جلسه دادگاهی او نیز برگزار خواهد شد.

روزنامه معاریو به نقل از اوری پیرتس آورده است که در صورت مخالفت حزب لیکود با این درخواست، او درخواست خود را به نهادهای قضایی دیگر ارائه خواهد داد. او می گوید که این خواسته اکثریت اعضای لیکود است و بسیاری در داخل این حزب معتقدند که دوران نتانیاهو دیگر به سر آمده است.

در همین راستا، آویگدور لیبرمن نیز در گفتگو با روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اشاره کرد که به انتصاب مجدد نتانیاهو به عنوان نخست وزیر پایبند نخواهد بود، بلکه هدف او موفقیت جناح راست گرا است.

لیبرمن اظهار داشت که مهم برای او پیروزی جناح راست گرا است نه شخص نتانیاهو.

 

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018