صفحه-اصلى/رژیم ‌صهیونیستی

نظرسنجی: تنها در اینصورت، نتانیاهو بازنده انتخابات خواهد بود!

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رادیو 103 اف ام رژیم صهیونیستی طبق نظرسنجی که اخیرا به عمل آورده است، اعلام کرد که تنها در یک صورت، بنیامین نتانیاهو بازنده انتخابات آینده کنست خواهد بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه عبری زبان "جروزالیم پست" عنوان کرد که بر اساس این نظرسنجی، تنها در صورتی که ریاست ائتلاف "آبی سفید" به "گابی اشکنازی" سپرده شود، این ائتلاف پیروز انتخابات شده و نتانیاهو بازنده خواهد بود.

بر اساس این نظرسنجی، در صورتی که اشکنازی به ریاست ائتلاف "آبی سفید" برسد، 35 کرسی را در انتخابات کنست کسب خواهد کرد و در مقابل لیکود به 33 کرسی دست می‌یابد.

بدین گونه تعداد کرسی‌های جناح راست‌گرا بدون احتساب 8 کرسی حزب "اسرائیل خانه ما" به رهبری آویگدور لیبرمن به 54 کرسی خواهد رسید.

جناح چپ‌گرا و میانه هم 57 کرسی را کسب خواهند کرد.

در این صورت، در صورتی که ائتلاف دولتی بین لیکود و آبی سفید تشکیل نشود ـ که بسیار هم بعید است ـ آن وقت جناح راست‌گرا قادر به تشکیل دولت نخواهد بود، مگر اینکه ائتلاف آبی سفید موفق شود تمامی احزاب راست‌گرا بجز لیکود را با خود همراه سازد.

رادیو 103 اف ام عنوان کرد که اگر امروز انتخابات برگزار شود، جناح راست‌گرا بدون احتساب کرسی‌های حزب لیبرمن، 60 کرسی را کسب خواهد کرد و لیکود با 35 کرسی در مقابل 33 کرسی ائتلاف آبی سفید، شانس اول پیروزی خواهد بود.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018