صفحه-اصلى/فلسطين

معاریو: در جنگ بین اسرائیل و حماس تنها عنصر زمان مطرح است

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

تحلیلگر نظامی اسرائیلی تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی بر این باور است که در تشدید تنش و احتمال درگیری با حماس در نوار غزه تنها عنصر زمان مطرح است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان معاریو، "تال لیف رام" خبرنگار و تحلیلگر نظامی اسرائیلی تصریح کرد که به رغم تلاش های نیکولای ملادینوف هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه برای آرام سازی اوضاع در غزه، اما تا این لحظه مذاکرات انجام شده پیشرفت چندانی نداشته است.

ملادینوف روز جمعه گذشته طی سفری چند ساعته وارد باریکه غزه شد و آخرین تحولات اوضاع و تلاش های صورت گرفته برای آرام سازی اوضاع در این منطقه را با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس مورد بحث و بررسی قرار داد.

رام اظهار داشت که ارتش رژیم صهیونیستی معتقد است که حماس می خواهد از فرصت مانده تا انتخابات کنست برای اعمال فشار بیشتر بر این رژیم برای کاهش محاصره غزه و بهبود اوضاع این منطقه استفاده کند، به اعتبار اینکه فرماندهان ارتش تمایلی به تقابل نظامی با مقاومت در غزه ندارند.

وی تصریح کرد که به همین دلیل، سخت است که نتانیاهو در پی اقداماتی سیاسی برای کاهش محاصره غزه باشد در حالی که آتش سوزی ها در نوار مرزی باریکه غزه همچنان ادامه دارد و او هرگونه امتیازدهی در این زمینه را تسلیم شدن در برابر حماس می داند.

 

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018