صفحه-اصلى/فلسطين

گانتز: معامله قرن باید خلع سلاح غزه را هم شامل شود

قدس اشغالی ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رئیس ائتلاف "آبی سفید" اصلی‌ترین حزب رقیب نتانیاهو در انتخابات پیش‌رو تاکید کرد که طرح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن باید خلع سلاح مقاومت فلسطین در غزه، بازگرداندن نظامیان اسیر اسرائیلی و جلوگیری از وقوع هرگونه عملیات ضداسرائیلی در کرانه باختری را هم شامل شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "بنی گانتز" مدعی شد که از بهبود اوضاع اقتصادی نوار غزه و کرانه باختری حمایت می‌کند، اما این اقدام باید پس از خلع سلاح فلسطینیان صورت گیرد!

وی گفت که باید با همکاری دیگر کشورها در تلاش برای آرام‌سازی اوضاع در اراضی اشغالی باشیم.

معامله قرن اصطلاحی است که برای طرح صلح مدنظر آمریکا بکار می برند.

دولت آمریکا بارها به بهانه‌های مختلف رونمایی از معامله قرن را به تعویق انداخته است و معلوم نیست که بالاخره کی از این طرح رونمایی کند. البته اکثریت مخالف این طرح هستند و آنگونه که از برخی جزئیات فاش شده آن پیداست، طرحی کاملا در خدمت اهداف و خواسته‌های رژیم صهیونیستی خواهد بود.

"جیسون گرینبلات" فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه اخیرا گفته که اگر انتخابات جدید رژیم صهیونیستی برگزار نمی‌شد، آمریکا قرار بود تابستان امسال از معامله قرن رونمایی کند.

گرینبلات افزود که با این حال معلوم نیست که معامله قرن کی اعلام شود و باید منتظر ماند تا دولت جدید رژیم صهیونیستی تشکیل شود.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018