صفحه-اصلى/فلسطين

بزرگترین اتحادیه شغلی تونس:

کنفرانس بحرین توطئه‌ای برای نابودی مسئله فلسطین است

تونس ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

اتحادیه مشاغل تونس همراهی برخی کشورهای عربی با طرح صلح آمریکا  موسوم به معامله قرن را به شدت مورد انتقاد قرار داد و آن را خیانت و توطئه ای برای حذف کامل فلسطین از روی نقشه دانست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نور الدین طبوبی دبیرکل این اتحادیه در نشستی پیرامون کنفرانس اقتصادی بحرین تحت عنوان "فلسطین فروختنی نیست"، معامله قرن را لکه ننگ و خیانتی بزرگ برای حذف فلسطین از روی نقشه خواند.

طبوبی تاکید کرد که شرم و ننگ بر تمامی نظام های عربی خائن که در این کنفرانس شرکت می کنند. وی برگزاری این کنفرانس به میزبانی کشور بحرین به منظور سلب حقوق فلسطینیان را مایه تاسف خواند.

وی اشاره کرد که دولت آمریکا مدعی شده که هدف از این کنفرانس خدمت به ملت فلسطین از طریق جذب سرمایه گذاری در اراضی اشغالی است اما این کشور نمی داند که حقوق ملت فلسطین از طریق قوانین و معاهدات بین المللی، بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف محقق می شود.

از سوی دیگر، سفیر فلسطین در تونس نیز که در این نشست حضور داشت، عنوان که آمریکا و "اسرائیل" می خواهند از کنفرانس بحرین برای حذف موجودیت جغرافیایی فلسطین بهره ببرند.

هائل فهوم تصریح کرد که دولت آمریکا درصدد حذف فلسطین از نقشه جهان با طرح های توطئه آمیز خود است.

فهوم تاکید کرد که ملت فلسطین به رغم تمامی جنایات و ظلم و ستم ها، همچنان به مقاومت ادامه می دهد.

وی خاطر نشان کرد که معامله قرن و کنفرانس بحرین نشان می دهد که آمریکا و رژیم صهیونیستی از داخل به سمت فروپاشی پیش می روند و در حال رو کردن آخرین برگه های خود هستند که در نهایت نیز شکست خواهند خورد.

کنفرانس اقتصادی بحرین قرار است امروز و فردا با مشارکت البته نه چندان پررنگ کشورهای مختلف در منامه برگزار شود. قرار است آمریکا در این کنفرانس از بخش اقتصادی معامله قرن رونمایی کند. فلسطینیان قاطعانه با این کنفرانس اعلام مخالفت و آن را تحریم کردند.

رژیم صهیونیستی نیز قرار است هیئتی غیررسمی را برای شرکت در این کنفرانس راهی منامه کند.

جرد کوشنر داماد و مشاور ترامپ روز شنبه اظهار داشت که قرار است در این کنفرانس 50 میلیارد دلار در برخی کشورهای عربی از جمله 28 میلیارد دلار در اراضی اشغالی فلسطین سرمایه گذاری شود.

کوشنر اشاره کرد که دولت آمریکا نیز مشارکت در این سرمایه گذاری را بررسی خواهد کرد.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018