صفحه-اصلى/فلسطين

قسام از جزئیات جدید درگیری‌های اخیر در غزه پرده برداشت

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

یکی از فرماندهان سلاح توپخانه گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس از جزئیات تازه‌ای از دور اخیر درگیری‌ها با رژیم صیونیستی در غزه در ماه می گذشته پرده برداشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "ابو معاذ" تصریح کرد که تعداد موشک‌های شلیک شده توسط گردان‌های قسام در درگیری‌های اخیر در تاریخ نبرد با دشمن صهیونیستی بی‌سابقه بوده است، به گونه‌ای که مبارزان فلسطینی تنها در عرض 30 دقیقه صدها موشک ویرانگر به سمت اهداف اسرائیلی شلیک کردند.

وی اشاره کرد که توپخانه قسام در چارچوب عملیات‌های اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه ضربات سختی به شهرها و شهرک‌های اسرائیلی در جنوب اراضی اشغالی به ویژه پس از بمباران مناطق مسکونی در غزه وارد کرد.

این فرمانده مقاومت تاکید کرد که 85 موشک به شهرک اشغالی عسقلان، 80 موشک به شهر اشغالی اشدود و 60 موشک نیز به شهر بئر السبع شلیک شده که تمامی این موشک‌ها دارای کلاهک‌های انفجاری بودند.

این در حالی است که به گفته منابع اسرائیلی، مقاومت فلسطین طی دو روز درگیری با رژیم صهیونیستی، نزدیک به 700 موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک کرد.

در حملات تلافی‌جویانه مقاومت فلسطین در پاسخ به حملات تجاوزکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ویژه مناطق مسکونی و قتل و کشتار زنان و کودکان، 4 اسرائیلی کشته شده و بیش از 170 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این فرمانده قسام عنوان کرد که توپخانه مقاومت صدها موشک به سمت دیگر اهداف اسرائیلی شلیک کرد که تمامی این حملات چه از نظر برد موشک‌های شلیک شده و چه از نظر قدرت تخریبی موشک‌ها در چارچوب طرح‌هایی هدفمند و از پیش تعیین شده صورت گرفته است.

ابو مغاذ خاطر نشان کرد که پس از تشدید تجاوزات دشمن صهیونیستی، مقاومت ده‌ها موشک به سمت شهرهای عسقلان،اشدود و بئر السبع شلیک کرد.

وی تصریح کرد که این تاکتیک مقاومت توانست ضرباتی سخت و کاری به رژیم صهیونیستی وارد کند و همین مسئله نیز موجب شد تا این رژیم برای دست‌یابی به توافق آرام‌سازی اوضاع التماس کند.

این فرمانده مقاومت اشاره کرد که بیشتر موشک‌های شلیک شده از نوع موشک سجیل با بردهای مختلف بوده است که این نوع موشک از قدرت تخریبی بالایی برخوردار است.

ابو معاذ تاکید  کرد که مقاومت اهدافی اساسی و حساس را هم موشک‌باران کرده است که دشمن صهیونیستی آن را اعلام نکرده است که یکی از این اهداف، یک سکوی سامانه گنبد آهنین بوده است.

وی دشمن صهیونیستی را از آزمودن صبر مقاومت یا دست زدن به هرگونه حماقتی برحذر داشت و گفت مقاومت در نبردهای آتی به شیوه‌هایی دیگر این رژیم را غافلگیر خواهد کرد.

 

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018