صفحه-اصلى/فلسطين

حماس: آشتی ملی به دلیل برخی کارشکنی ها پیشرفتی نداشته است

غزه ـ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که تلاش های صورت گرفته برای پیشبرد پرونده آشتی ملی فعلا پیشرفت خاصی نداشته است. وی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان را در این باره مسئول دانست و گفت عباس با مصر برای پیشبرد این پرونده همکاری نمی کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، صلاح بردویل در اظهاراتی مطبوعاتی خاطر نشان کرد که توپ آشتی ملی در زمین عباس است. وی اشاره کرد که اوضاع انسانی نوار غزه به سبب محاصره 12 ساله سخت و ناگوار است.

بردویل تصریح کرد که بازگشایی گذرگاه زمینی رفح تا حدودی موجب کاهش رنج و محنت های ساکنان غزه می شود، اما این مسئله نیز با سختی های خود همراه است، به گونه ای که سفر فلسطینیان از قاهره به غزه نیز یک سفر بسیار دشوار و عذاب آور است.

وی گفت که از مقامات مصری خواسته ایم در تلاش برای حل مشکلات فلسطینیان برای سفر از قاهره به غزه و بالعکس باشند و آن ها نیز وعده هایی داده اند اما عملا تاکنون اقدامی انجام نشده است.

از سوی دیگر، بردویل موضع تشکیلات خودگردان در مخالفت با معامله قرن و عدم مشارکت در کنفرانس اقتصادی بحرین را ستود و خواستار تبدیل این مواضع به اقداماتی سیاسی و عملی شد به گونه ای که قبل از هر چیز مجازات ها علیه غزه برداشته شده، آشتی ملی محقق شود و دست مقاومت برای پاسخ گویی به جنایات دشمن باز گذاشته شود.

متعلقات


آخر الأخبار

تمامی حقوق این سایت برای مرکز اطلاع رسانی فلسطین محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است - © 2018